söndag 15 november 2009

Jaha...nu har man sovit och kommit över....

gårkvällens besvikelse över att den så lugna sköna kvällen som vi tänkt oss blev ett enda virrvarr och tjafs.

Men sådana dagar är vi ju egentligen rätt van vid i det här huset. Så vi går bara vidare till nästa dag och hoppas att den blir bättre :)

I dag blir det mer eller mindre heldag i Solnahallen. Skalmans lag ska lag- och indivd- fotograferas och en hel massa matcher ska avverkas innan det är dax för AIK att ta emot Sirius på hemmaplan.
Jag jagar Herr Nygrens vita matchtröja som en dåre och börjar fundera på om den åkt med matchstället av bara farten men det blir jag snart varse om för han och Skalman är strax på plats i hallen medan jag sitter hemma och väntar på att en liten Skorpa ska orka vakna och följa med på promenad med hunden :)

Även han måste ju få sina behov tillgodosedda nu när vi kommer vara borta några timmar, han klarar det fint men jag får lite dåligt samvete :( Herr Nygren säger att alla hundar måste kunna lämnas ensamma lite då och då vilket jag håller med om men jag tycker i alla fall att 5 timmar är lång tid även om han fått ordentlig promenad och aktivering innan och direkt efter också. Jag är för blödig säger familjen och kanske har de rätt? Men det är en av de saker som jag inte kan ändra mig på. Jag vill inte att mina djur ska behöva vara ensamma mer än 1-2 timmar.

Nu ska jag leta vidare efter tröjan och sedan ska jag försöka fixa så att jag kan göra lite mobilinlägg på sidan under dagen från Solnahallen :) Kan vara kul att titta på när man kommer hem sedan. Det är ju alltid lite av en chansning om inläggen blir så bra som man tänkt sig =)

Vi ses senare i etern och ta vara på er alla nu när vi är framme i mitten av November och om bara 2 helger är det första advent. Tiden rullar på hela tiden i rasande fart.


Inga kommentarer: