onsdag 11 november 2009

Parkeringsvaktens vän och vaccinerad :)


I går var det då dax för pappa Nygren att gå på 1-årskontroll.
Jo men visst är han äldre än så men i dag den 11 november är det exakt 1 år sedan han påbörjade sin viktresa på ett operationsbord.
Det var ett par tuffa dygn i vårt liv som slutade så lyckligt att han i går var på 1-års kontroll :)
Totalt 74 kg lättare = en hel fru (!) mindre att släpa runt på =)

När vi kom till DS fanns det inte en enda parkeringsplats att hitta, inte på någon av parkeringarna!!
Jag betalar p-avgiften och skriver på den att det inte fanns någon parkering och sedan parkerade jag på den handikapparkering som var längst bort från huvudentren. I hopp om att slippa betala både avgift och bot sprang vi in för att komma 15 minuter för sent till besöket. (vi letade parkering i 40 minuter!)

Nåja, vi fick komma in och pappa Nygren vägdes, mättes, synades och diskuterades både på långden och tvären. Till sist konstaterades det att han rent medicinskt är väldigt pigg och frisk men att han behöver bli bättre på att äta ALLA sina 7 måltider.
Sen blev det en influensavaccin och tydligen hade sköterskan en dos över för huxflux så satt det en vaccinationsspruta i min vänstra arm också :)
Smidigt och enkelt!
Glada men oroliga för P-bot stormade vi ut och ner till parkeringen varefter vi ser på långt håll att lapplisan varit i farten på handikapparkeringen men denna vänliga människa hade helt sonika hoppat över vår bil!!! :)
Tack snälla parkeringsvakt, du får den 10:de november-rosen av oss!!!

Nu har jag kopplat ihop min mobilblogg med den här bloggen så nu kan jag blogga när helst jag vill men jag måste först komma på hur jag får mobilfotona att stå/ligga åt rätt håll :)
En hel vetenskap att blogga men jag kan liksom inte riktigt sluta heller ;)

Skalman var inte helt nöjd med sin insatts på träningen igår men jag har en känsla av at han lagt ribban lite väl högt. Sen har vi pratat om det här med att gå på alla träningar man kan vilket ju är bra men samtidigt tar det väldigt mycket tid från skolarbetet.
Därför tog vi nu ett gemensamt beslut att han ska lägga sin energi på Juniorträningarna och på skolan, de andra lagen får helt enkelt lösa sina målvaktsproblem själva.
Då blir det numera 2 träningskvällar i veckan och skolarbetet sen har ha ju pussapåtjejentimmarna också så han lär inte sitta hemma hos mamma i alla fall ;)

Nu ska jag försöka mig på att få upp vissa ur sovlådan, i dag ska Skorpan också upp för hon och Blåbärspangkakan ska ge sig till stan och ta en lunch tillsammans och fnittra lite åt folket som går förbi på gatan, det lär väl bli någon skvätt kaffe också för det håller ju Blåbärspangkakan på att lära sig att gilla =)

1 kommentar:

Flisan sa...

Bra jobbat Anders :)

Mysigt med fika kusinvitamin :)

Härligt Danne :)
-(din gnagare) Äntligen!

Heja Mickis som kommer bli - kaffeberoende :)

Saknar er! Puss