fredag 27 november 2009

Sista fredag före julruschen.......

betyder som vanligt i det Nygrenska huset att fönstren ska sprayas och julgardinerna ska upp i köksfönstret ;)

Jag älskar den här tiden på året och älskar att få fixa till hemma när det blir så där mysigt med alla ljusen tända och då får det gärna både regna och snöa ute hur mycket det vill =)



Gårdagen var en snorig historia i metropolen men som vanligt när det gäller förkylningar och tanten så är det något som dyker upp från klarblå himmel och sedan försvinner under nästa natt sömn ( iallafall så pass att det känns helt ok igen).



AIK matchen i Solnahallen blev lite historisk faktiskt. Enligt min kära sekreteriatskollega Josef så hade Varbergs och AIK HJ rekordet på 9 vunna matcher i rad från 2007 ända till i onsdags.

Nu förvaltar AIK´s herrar det rekordet. 10 raka vinster i högsta serien =)

Inte illa även om det var med bara 3 sekunders marginal.

Hela matchen kändes det som att AIk bestod av ett gäng sömngångare som inte riktigt kände för att jobba just den dagen.





Trots Mr Q´s jättejobb med att försöka provocera både motspelare, domare och AIK:are så tände det mest brasan i Dalens avbytarbås. AIK reagerade knappt, inte ens pappa Kranberg var sitt vanliga jag när han satt på utvisningsbänken trots att det var en väldigt hårt dömd utvisning.

Nej, ska AIK lyckas med mästerstycket att ta hem den 11:te raka så lär de få kränga i sig lite dunderhonung eller spenat innan.

Eller helt enkelt skita i vilka domare som dömer matchen för det ska ju inte vara avgörande på något vis.

AIK behöver helt enkelt Mr Q och lite mer vinnarskalle för att de ska kunna fortsätta sitta på segertåget.


4-4 klockan 19.57 in i tredje period och K-J Nilsson (Kalle kallas han av pappa Nygren medan jag föredrar K-J) trycker in bollen bakom Dalens målvakt assisterad av Lorendahl och segern var ett faktum. Snörpligt för Dalen, skönt för AIK.




Jag kan helt enkelt sammanfatta matchen med att det stod mellan målvakterna som båda två serverade en hel del riktigt vassa, snygga räddningar :)

Ser ni att jag skaffat mig en ny pressfotograf ?? =)
Nu när jag inte längre har tillgång till DN:s Clas Svahn så har jag letat och äntligen hittat vad jag önskade mig. JOJJE!
Dessutom så hade jag möjlighet att fråga honom personligen om jag fick låna bilder av honom vilket gick bra.
Som ni ser så har han en egen hemsida, kika gärna in där och dessutom kan jag varmt rekomendera honom speciellt om ni ska på ett event där det behövs en bra kamera och en fotograf med förmågan att placera sig rätt.
Me like :)





Inga kommentarer: