fredag 20 november 2009

Tomt hus....

är det helt plötsligt här i metropolen :)

Bara gubben och jag hemma!
Inte ofta det händer men det blir oftare och oftare ;)
Det är liksom den här tiden jag sett fram emot under de senaste åren. Inte för att jag vill vara utan mina barn men för att det är ett sunt och friskt sätt att leva sitt liv.

Barn ska liksom finnas där och stoja och stöka under en period i livet sedan ska de söka sig ut i världen men ha kvar vårt hem som sin återvändspunkt och rekreaktionsplats, innan de tar det slutliga steget ut i vuxenvärden med egna hyror att betala och egna matinköp på Willys eller vad de väljer själva. Sen ska de förhoppningsvis hitta sina livskamrater, landa och skaffa egna små barn som vi kan få glädjen att låna och dela glädje och sorg med.

Cirkeln ska liksom slutas och börja om igen medan vi ser på under tiden som vi åldras och till sist faller bort.

Det är det som hela livet handlar om - att cirkeln ska vara evigheten som vi alla är en lite del av på olika sätt. I bland blir vi hårt prövade av olika saker och omständigheter men i det stora hela så handlar det om att cirkeln ska vara sluten.


Jaha, nu har jag varit djup igen tänker lillasysterytster när hon läser kvällens inlägg (och ler för sig själv) det stämmer väldigt väl för jag har haft anledning till att medvetet tänka tanken och då blir det så. Det spelar ingen roll om det är en fredagskväll eller onsdagsförmiddag :)

I det stora hela så är jag en väldigt lyckligt lottad kvinna!
Jag har 3 underbara (snart vuxna) barn som det går hyfsat bra för
Jag har en underbar man som stöttar i nöd och lust (sista tiden mest i nöd)
Jag har ett hem som jag är nöjd med och en fantastisk vän i husses 50-års present Sigge.
Jag har många fina vänner som hjälpt, stöttat och orkat lyssna under en lång tid och som fortfarande står kvar brevid mig och håller i när det behövs men vågar också släppa när jag klarar det själv.
Ja, jag är en lycklig kvinna trots värk, oro, funderingar och annat både gott och ont :)

Ha en bra fredagskväll där ute i etern och gör inget som inte jag skulle ha gjort ;)

1 kommentar:

flisan sa...

Guud va dålig jag har varit på att kommenterat :( skärpning! Puss