fredag 6 november 2009

Skalman, Skalman..........

måste fundera en stund på hur det kommer sig att det alltid är så segt att få upp Skalman ur sovlådan när det är skolveckor?????

Efter 4 veckors praktik då han börjar 07.00 varje morgon och utan varken knorr, gnäll eller andra ursäkter har klivit upp vid 05.45 så har jag blivit bortskämd med att slippa hålla på att tjata och skrika på morgonen men nu!
Inte ett svar hur högt man än ropar och när man väl får svar så är det en grymtning som han använder i minst 30 minuter.
Har jag tur så hinner han en sväng förbi köket för att tysta matklockan innan han intar sitt ofrivilliga(?) motionspass till bussen.

Puh, vad jag gillar praktikveckorna!!!!! :) Jag rent ut älskar praktikveckorna!!! =)
Fram med fler praktikveckor får vara mitt slagord för en bättre skolvärld ;)

Nu ska familjen starta upp en helg helt utan åtaganden och utan innebandyhallar eller matcher!!!!
Tro det eller ej men det är spelledigt hela helgen, visserligen för att Skalman inte är spelklar för AIK förrän på måndag men jag har väl rätt att njuta av en ledig helg i alla fall :)
Okej, det är städning i bostadsrättsföreningen i morgon men det är ju ändå här hemma och ett perfekt tillfälle att vinterstänga både fram och baksidan. Hade det varit spelhelg så hade jag ju fått fixa allt det där själv efter bästa förmåga men nu får jag hjälp och inte gråter jag för det inte :)

Blåbärspangkakan kommer hem!!!!!!!
Välkommen tjejen :) Inte roligaste vädret men jösses vad skönt det ska bli att få se och höra dig igen. Jag hade ingen aning om hur viktig du har blivit i min vardag men du har funnits runt mig i snart 14 år och du har helt klart fattats både mig och Skorpan under dessa 2 månader då du vidgat vyerna, hur ska det inte kännas för din mamma och bror då??

Nej nu ska jag ta den här dagen innan den tar mig :)
Full fart mot helg! Som jag hoppas alla får njuta av i lugn och ro.
Take care

3 kommentarer:

Lilla musen sa...

Ni är verkligen värda lite lugn o ro. Sköt om er alla. Kramar

Anonym sa...

Hoppas Ni får en lugn och skön helg tillsammmans. Det är ni verkligen värda. kramar Eva

Fru Roos sa...

Ha en underbar helg :) Det är ni så värda :) Puss till fam nygren