torsdag 5 november 2009

Nästsista dagen före vila???

Ja med lite tur så kan det här bli dagen före att helgen glider in över metropolen i långsamt skönt tempo :)
Hoppas att vi äntligen kan få till en helg där vi kan göra precis som vi själva vill och då vi kan få sitta i soffan och titta på tv eller gå långa skogspromenader.
Hälsa Blåbärspangkakan välkommen hem till kalla Norden och till varma duchar och frukostar med juice =)

Återstår att se!

I dag ska jag träffa Karolina Ö från mitti då hon har bestämt sig för att titta närmare på hur utförsäkringarna slår mot personerna bakom siffrorna och har jag tur så får jag hem lite papper från f-kassan som ska fyllas i för att min handläggare ska kunna göra sin sammanställning och skicka den vidare till de två beslutsfattarna.
När jag frågade henne hur stor chans det är att de ska gå på hennes förlag (att det är en varaktig sjukersättning som ska gälla framledes) fick jag svaret.....
Om det inte godkänns, så vet jag faktiskt inte hur jag ska göra mitt jobb. Jag har utrett dig och du har gått hela cirkeln i rehabiliteringskedjan och jag har utrett dig igen.
Jag har haft en otrolig tur som fått just henne som handläggare för aldrig har jag bemötts med större förståelse trots att hon inte alltid kunnat godkänna alla underlag, till och med när det var frågan om att hon var tvungen att ge avslag på sjukintygen så har hon alltid haft direktkontakt med mig. Helt fantastisk tjej. Tänk om jag fått henne från början då kanske det inte behövt gå så här långt och jag hade helt klart inte behövt må så dåligt och kännt mig så ifrågasatt som jag har gjort under de här åren.

Nåja nu ska energin riktas mot Skalmans sovlåda för nu när han återgår till skolsalen så måste man jobba med honom på morgnarna igen :(

Ha det gott i dag allesammans

Inga kommentarer: