söndag 29 november 2009

Aik vs lidingö


Den första matchen för nya laget är ingen smekmånad. Lidingö ligger i toppen medan aik inte lyckats lika bra i den här serien. Men de kan inte få in hur enkla bollar som helst den här dagen i alla fall.
Slutresultatet blev 10-12 så segern blev inte så stor men det är ju inte det som räknas i den här sporten.
Nå väl, jag tycker faktiskt inte att Skalman ska skämmas för mycket, han gjorde en bra match men han kunde ha täppt igen tunneln mellan benen lite bättre.
Men det ska nog bli ordning på det också vad det lider. Lite fler träningar bara i det här lite snabbare tempot så ska nog tunneln stängas igen.
Nu ska vi upp på Skälby marknad och köpa brända mandlar och marknadsnougat som vi ska gömma undan till julafton, som en liten extra julklapp till Pappa Nygren som ju missar hela grejen med att köpa dem själv den första advent som han brukar.
I dag ska han äntligen ner och få sitt sår ihophäftat så de kan få i honom det där extra blodet så det blir fart på honom igen.
Sen måste vi åka till sjukhuset med en laddare till mobilen så vi kan fortsätta höra hur det går för honom. Sedan behöver jag ju ha honom i luren så jag hittar till Eastmanna i morgon bitti :)
Visst jag har en "mio min mio" men det är inte alltid den funkar när man är mitt i staden. Det blev både jag och systeryster varse i Lund för några veckor sedan.
Vi hörs senare men ha en riktigt bra och mysig första advent allihopa.

Inga kommentarer: