måndag 13 april 2009

Annandag Påsk och dax att packa :-(

Jaha, då har den dagen kommit som är den sista på ett par veckor.
I dag ska det packas och åkas mot huvudstaden och jobb igen.
Nästa helg blir det bara söndagen (över dagen) då det är SM-finaler i Globen. Har man följt ett lag under hela säsongen så skiter man ju inte i dem under den sista matchen! Inte för att jag gnäller om det, Globen och finaler är alltid kul. Sen spelar det ingen roll vilket lag som vinner det är kul i alla fall men jag håller på mitt AIK och innan dess så ska jag hålla tummarna så hårt jag bara kan för att Balrogs Damdemoner ska fixa finalen och guldet hem till Botkyrkahallen.
Stå på dig Ludde! Men styr ditt temperament ;-) Det blir så j-la mycket snack annars :-)

Efter Globen helgen bär det iväg till Mora för då ska Skalman och HJB till cup för att ha lite kul och lira innebandy bara för att det är roligt. Undrar hur det ska gå? Men jag har med mig 2 mammor till som kommer hjälpa mig att hålla ett öga på 15 killar som egentligen inte behöver ha någon med sig för det är ett sånt där trevligt gäng som har en fantastisk känsla för rätt och fel. De här killarna kraäver att man är trevlig och sköter sig det är allt som behövs för att man ska bli accepterad :-)
Jodå, jag får en och annan gliring för att jag och stinkpinnarna träffas ett antal gånger om dagen. De frågar ofta om jag vill veta hur skadligt, dumt och dyrt det är att röka och att det bara är korkade människor som röker :-) Ja, killar jag vet!!!

Helgen efter det ska Kusin vitamin vigas i Uppsala och bli Fru Roos :-) Även det är kul men det snor tid från husvagnen och Bredsand!!! Skulle aldrig falla mig in och missa hennes bröllop!!! Då får man ju också träffa en massa goa människor och det gillar jag. Dessutom ska det bli intressant att se hur folk reagerar när Pappa Nygren kommer i mjukisbrallor och T-shirt!!
Han har ju slagit vad med Fredde och det tänker han vinna!! :-)

Sen blir det Bredsand varenda helg och semester (ända till nästa säsong startar) och inget kommer att kunna locka oss från det!
I går var lillasyster yster här med gubbe och 3 barn. Massa trampade på en spik och det slutade med att de skulle infnna sig på Gullmarsplans vårdcentral klockan 18.00. Det gick bra och som det ser ut dagsläget så kommer han varken behöva pencillin eller stelkrampsspruta. Jag håller tummarna för att han kan spela sin match i morgon även om syster yster inte tror på det.

Dessutom kom svärmor och svärfar!!!! Med lilla mopedbilen hade de tagit sig från Kallhäll till Enköping för att titta hur vi har det här uppe. Roligt det med, men helt plötsligt kände man sig klyven. Jag hade så gärna velat visa systeryster och hennes familj hur mycket vackert och roligt det finns här uppe och sen hade jag velat visa svärföräldrarna hur mycket vackert det finns men inte samtidigt eftersom syster yster är mer intresserad av vad som finns för barnen och svärföräldrarna mer av vad det finns för vackert. Om ni förstår vad jag menar :-)

Nåväl nästa uppdatering kommer hemifrån köket och då ska jag sitta vid min egen dator så ni kan få lite fina bilder också. Vill ni så kan ni nog spana in Skorpans blogg snart också för hon har tagit en hel massa fina bilder med sin nya kamera som hon köpte för pengarna hon fick av sina jobbarkompisar. Sees senare och ha en bra dag trots att den inte ser ut att bli lika solig som påsken varit innan.

3 kommentarer:

Lena sa...

Ingen fotboll syster, foten är dubbeltjock idag , han har en tennisboll inbyggd i foten ser det ut som.
Foten ligger nu i högläge för att få bort det värsta.
Han är urtrååååkad :)
Men det är ganska lugnt, nu vet jag vart jag har han *s*

Flisan sa...

Hej kusinvitamin i huvudstaden :) Trevligt med full rulle på Bredsand:) Aha så snart blir det Mora? Hinner ni med nå kaffe på vägen? Kramar

Maria sa...

Hej Mie,

bara så du vet ska man ta det som skrivs med en nypa salt. Det är långt ifrån sant det som skrivits (av ett fåtal besvikna personer)

Vad har ni för platsbiljetter? Vilken sektion? Mina biljetter får jag först imorgon.

Vore verkligen kul att äntligen få träffas IRL:)

Falun eller IKSU spelar mindre roll. Är man i final vill man bara vinna oavsett. Lite synd att det inte vart IKSU dock av den enkla anledningen att man gärna vill ha chans till revanch.

Kram Maria