fredag 24 april 2009

Gasen i botten :-)


Nu är det full fart.
Det sista ska packas, plockas fram och allt ska med.
Apoteket ska få besök för inhandlande av lite grejer till läkarväskan sen är det någon sportaffär för inköp av ispåsar, energidryck och coachtejp.
bilen vill ha lite kärlek också i form av flytande mat och kanske lite smörjmedel. Vintersulorna får sitta på över helgen, visserligen säger de att det är fina vägar men jag chansar inte när jag har andras värdelast i baksätet.
(Jag får inte glömma att Skalman ska ha med datakabeln för lite bilder)

Säkerligen kommer sidan inte att uppdateras förrän jag sitter i hallen ch väntar på att killarna ska göra sig redo för den första drabbningen som sker klockan 18.30 i Ishallen. (Uhh...låter kallt bara att tänka namnet).
Det känns allt för svårt att både blogga och köra bil samtidigt. Men vem vet, kanske kan jag locka någon av killarna att gästblogga åt mig på vägen upp ;-)

Nåväl, nu ska jag sätta fart för att hinna med allt det sista. man brukar ju alltid glömma något på vägen.
Modde påminde mig om bortaställ som inte killarna har men jag tänkte att det inte behövs för de andra lagen i gruppen har andra färger men sedan kom jag på att de helt säkert går till slutspel. A eller B-slutspel och då vet man aldrig säkert.
Marcus G är som vanligt räddaren i nöden!! Han kikar förbi på förmiddan med ett bortaställ så nu behöver jag inte oroa mig för det heller ;-)

Haha...folk undrar hur jag tror det går att ha ansvar för 15 grabbar i den här åldern, själv undrar jag hur grabbarna ska lyckas hålla koll på mig :-)

Mina regler är ju lika enkla som vanligt. Lyssnar ni inte när jag pratar så får ni försöka ta reda på vad som gäller själva. Jag äter inte karbonpapper!!

Har inte mamma eller pappa ringt och sagt att du får röka/snusa/inta alkohol så har du inte rätt att göra det med mig heller. 0-tollerans på allt som inte är förankrat mellan mig och föräldrar. Är man 18 år så är man ju myndig och då förstår man att man är ett föredöme för de yngre killarna ;-)

När vi åker på cup och spelar i Bele Barkarby If-ställ så representerar vi föreningen och är då skyldiga att se till att vi efterlever föreningens policy och representerar allt det fina som föreningen står för. Utöva din idrott och ha kul, var trevlig mot publik, domare, motståndarlag och andra du möter.

Svårare än så kan det aldrig bli.:-) :-) :-)

Nu ser jag fram mot trevlig samvaro med ett gäng helt underbara unga människor, jag är glad att jag får vara med och tycker synd om er alla som är kvar hemma för ni missar verkligen en helg med kul, trevlig och kanske något högljudd umgänge med härliga killar :-)

1 kommentar:

Flisan sa...

Välkommen till Daaaalarna kusinvitamin och gänget :) Det är kanon väder!