tisdag 28 april 2009

Rekordet ett minne blott

för Niklas Jidhe.
det är lätt att få för sig att ingen kan hota kungen av innebandy men lyckligtvis är det felaktigt. Skulle det vara sanning så skulle ju sporten snart dö ut.
Men det finns en nisch som jag tror blir svårslagen och det är medianischen.
Jihde har i alla år varit en sann mediaälskare som har delat med sig av tid och energi för att innebandyn ska synas och höras i media.
Men mesta landskampsrekordet är redan besegrat. Inte för att jag tror Niklas är ledsen för det, han unnar alla sina gamla lagkamrater att få en plats i rekordböckerna :-) Han är ju en sann innebandyälskare och inte nödvändigt en sann egotripp (utom på planen i en fight med en motspelare - då ska han ha bollen)
Peter Fischerström har tagit över tronen på mesta landskampstronen med 84 stlandskamper för Sverige.
Grattis Peter det är du värd.

I går kväll var ju mina "gubbar" och spelade fotboll i korpenvariant. Skalman var med för första gången och det var tydligen en höjdare för både honom och laget. Jag tror inte det har hänt tidigare att Nygren kommit hem och vunnit en korpmatch tidigare men nu när han är 50 kg lättare och Skalman gick på backen så fick laget till det. Grattis Ramirentlaget :-) Hur nu Skalman hamnade där?????
Nåja, nu när innebandyn har lagt sig på lågvarv så kan det väl vara en bra grej att ta till för att hålla tempo och kropp i gång.

2 kommentarer:

Lena sa...

Du syrran, jag har uppdaterat nu :) Men bara om det som stör mig just idag.....och det vet du ju redan.

Flisan sa...

Grattis herr nygren, starkt jobbat :) Till fru nygren, vi ses om 4 dagar, då får jag bli fru, jag längtar såå mkt! Kramar