onsdag 22 april 2009

Paracetamol...

är Skorpans bästa kompis just nu ;-)
Ibland tänker jag att livet är orättvist, som i det här fallet.
Min ena syster har i alla år haft väldigt jobbigt en gång i månaden - värk, kramper och allmänt illamående under 2-3 dagar.
Min svägerska har haft en mindre helvete med samma månadscykel.
själv har jag haft turen att gå genom åren utan att känna av problemen. Bara vetat att när jag snetänder på 0 sekunder i 1 timme så är det dax dagen efter.

Skorpan har ärvt alla systers och svägerskans besvär!!!
Hon har tidigt i livet lärt sig att paracetamol är ett preparat som kommer att finnas i hennes vokabulär under många år framåt.
Man kan ju inte kliva in på ett bygge och säga

- Tja grabbar jag har pms och en jävla värk så nu får ni vara snälla mot mig!

Snacka om att gubbarna skulle ha kul!!!! :-) Gliringarnas högtid skulle infinna sig och gubbarna skulle tycka att Majsan (kallas tydligen alla tjejer på byggen) är guds gåva till byggbranchen.

Nu ska jag se om jag lyckas väcka en annan lite varelse i huset. en väldigt speciell liten varelse som inte riktigt förstått hela vidden med de oskrivna reglerna som gäller i vårt samhälle :-)
En oslipad diamant!


Det är ju skoldag och han lovade mig att han skulle kliva ur kuddlådan utan tjafs i dag:-) Sovklockan skulle inte vara allsmäktig utan mammans ord skulle vara gällande.
Det tror jag när jag ser det sa jag ;-)

Senare ska jag försöka ta en promenad med en löpande tik och en tonårshane!!
Låter som en höjdare va?
Nåväl, Kompis är arbetssökande idag så jag får väl blinka snällt och be honom följa med och ta den ena av dem.
Typiskt, det här med "kvinnor". Först vill hon inte veta av honom och nu vet hon inte hur mycket hon ska kunna visa sin kärlek till honom. Men vi som vet hur hundar fungerar kan ju bara tala om att den här förälskelsen upphör om 3 dagar när höglöpet är över.
Stackars Sigge han fattar ingenting:-)
Han borde söka sig till byggbranchen så han lär sig något om det kvinnliga könet.

4 kommentarer:

Maria sa...

Är det därför min elektriker kallar mig för Majsan! Hahahaha

Trist med såna kvinnobesvär. Jag själv hade väldiga problem under min "spiral" tid. Bytte ut eländet och sedan har det fungerat bra, nåja ett och annat raseriutbrott blire ibland....

Hälsa scorpan att "medsyster" har empati för henne.

Kramar Maria

Vicke sa...

Tack för dina rader i min gästbok. Om du länkar så kan du använda denna adress:
http://www.vicke.be
Tyvärr är det problem när man bloggar med blogspot, dom gör så att bilderna blir till jpg när man laddar upp dom, inte alltid men oftast därfö slutade jag blogga där. Om du vill göra en gästbok så kan du gå in på min sida med Bra tips, där hittar du en länk till Gimp

flisan sa...

Ha Ha, men teoretisk sett har jag ju bloggat idag, fast det var ju mitt i natten ;-) Jaja jag ska pronto sätta igång :P Kram

Flisan sa...

Nu har jag uppdaterat :) ska skärpa mig!! Kramar till alla i familjen