torsdag 30 april 2009

Valborg eller Fyllborg?


De sista 15 Valborgsaftnar har jag och gubben Nygren varit nyktra. Inte för att vi är nykterister utan för att vi valt att alltid vara kördugliga och ligga i beredskap för våra tonårsbarn.

De sista 4 åren av dessa Valborgsaftnar har vi varit nyktra och ute med hunden/hundarna trots att våra tonårsbarn suttit hemma i soffan.

I år ska vi bryta den traditionen - vi ska helt enkelt lämna förortens tonårsungar i sina föräldrars varma, ömma händer och bege oss till Bredsand.

Endast Skorpan ska vara kvar hemma, Kompis ska åka till sin vagn (också på Bredsands camping), Skalman vill åka till vagnen och kolla Bredsands brasa, självklart får han som han vill eftersom jag är en sådan enormt mäktig curlingmorsa :-)

I går konstaterade jag dessutom att jag är mitt i ett skov. Jag glömmer helt enkelt bort de mest ellimentära saker, trots att jag blir påmind en halvtimme innan. Jag har lyckats betala räkningarna men missar en som jag vet ligger på ett annat ställe = avstängd mobiltelefon innan dess lyckades jag tömma jackan för att den skulle tvättas och klänger på mig den en snabbis (för att skjutsa Kompis till jobbet) plockar ur nycklar och cigg när jag kommer hem och därefter åker jackan in i maskinen. Jacka, lite extra vanich, 40 grader, tryck på startknappen med en mobiltelefon!! :-(
Dessutom har 2 datorer havererat för mig bara de sista 3 dagarna. Den stora har helt enkelt bränt upp grafikkortet och den lilla bärbara har tappat bort sin disk!?!
Nu måste jag flirta med Skorpan om att låna hennes bärbara och med lite tur kan jag kanske få ta med mig den till Bredsand. Kanske kan lura Skalman att ta med datakabeln så det äntligen kan bli lite bilder från campingen också.

Nåja, i kväll blir det Bredsands brasa, god grillad mat med ett glas gott vin i goda vänners lag. Det ska visst bli kubbtävling också :-) Nu blir du lite avis va? Lilla systeryster ;-)

Bäst att ta med "finbyxorna" (= överdragsbyxor modell skidbyxa) kroppen älskar mig inte efter förra helgen och skulle inte uppskatta om jag kyler ner den i det här läget.

Nu på dagen ska jag åka till frissan med Kompis och smita in på Dressman och choppa upp Nygrens presentkort från i julas. Han måste ha en ny skjorta!! Alla de andra sitter som tält på honom :-) Haha...undrar om jag ska ta ett kort på honom i sin gamla kostym - bara så vi alla får lite grepp om hur mycket Nygren som försvunnit de sista månaderna. Men det är synd att en så snygg kostym inte längre passar :-( Hade ju varit perfekt till bröllopet på Lördag.

Inga kommentarer: