måndag 27 april 2009

Batteri och trötthetshaveri

infann sig igår :-)
Först ville datorns batteri helt plötsligt ha lite energi som jag tyvärr inte kunde ge den, sedan infann sig en helt otrolig trötthet som bara kunde avhjälpas med ett horizontalläge.

Nå, killarna spelade semi och gjorde det riktigt bra men det räckte inte riktigt till. Förlust och därmed hemfärd.
Killarna ville stanna och titta på en flickfinal. Tjejerna som vi just träffat och hjälpt dem vinna sin semi med glada hejarop ville att killarna skulle komma och heja på dem i finalen också.
Jag sa - okej, killar! Vinner ni er egen semi så får ni titta på deras final annars åker vi hem.
Ja, ni vet ju hur det gick :-)
En av bilarna blev dock kvar för att följa tjejerna men det hjälpte inte. tjejerna förlorade sin final men fick med sig en silverbuckla hem till Sten Sture i alla fall.

Jag avslutar cupbloggningen med det här inlägget och vill bara tala om för hela världen att om man ska åka på cup med ett lag - då är det Bele Barkarby If´s HJB-lag som man ska åka med.
Inte en enda gång har jag behövt ta någon i öronen, de har varit helt självgående och har uppfört sig exemplariskt mot motspelare, andra lag, deras lagledare, domare och varandra.
Så himla gott att se dessa killar tillsammans.
(Själv var det premiär för klassrumsinkvartering och jag ser fördelarna men är inte helt säker på att jag gör om det)
Om alla lag skulle vara som vårt så skulle det inte finnas några problem att åka på cup och bo i skolsal :-)

Inga kommentarer: