torsdag 2 april 2009

Svenskauppgift på Kista Gymnasium :-)

Säljes!

En moster av toppkvalitet säljes efter moget övervägande.
Moster ställer alltid upp när det uppstår problem, köper alltid de bästa presenterna och bakar de bästa kladdkakorna.
Tyvärr har moster på sista tiden börjat låta som min mamma och anser helt plötsligt att jag ska städa på rummet.
Detta nya beteende som kan var en stor fördel till slutsjasade mammor har resulterat i mitt beslut att sälja henne.
Men som sagt en stor avlastning för mammor som anser sig behöva en hjälpande hand i liknande situationer.
Jag tänkte att priset för denna underbara moster i nordiskt blekvit hy med blont hår och blå ögon skulle vara satt till 1500:- Det är inte prutbart eftersom min ljuddämpare till moppen kostar 1495 :-

Nu när moster varit såld i ett par veckor och påsken närmar sig med stormsteg börjar jag fundera på hur det blir med kladdkaka och påskpresent??
Kladdkaka är sååååååå gott och jag har sett en väldigt snygg Hammarbytröja som jag önskar mig :-(

Hm... om jag säljer moppen som har ny ljuddämpare så kanske jag kan köpa tillbaka moster för de pengarna!?!!?

Jaha, så ser Skalmans skoluppgift ut men jag undrar om man inte kan skönja en liten kärleksförklaring till moster, väl dold i texten????

Den systeryster i Enskede kan du suga på en stund när du funderar på om du är en tillräckligt bra mamma :-)

I dag bär det av till Bredsands camping och njutning på hög nivå, SMHI har lovat tokväder och tandjävelen har lugnat ned sig något.
Livet är värt att leva!!!
Balrog slog Warberg i går och bara det känns gott i hjärtat, ikväll blir det live uppdateringen som gäller från husvagnssoffan.

Ha en tokbra helg

1 kommentar:

Flisan sa...

Ha en trevlig helg, synd att jag inte kan joina er men det är ju full rulle hemma denna helg (uppdaterar ofta) lovar :P Puss