måndag 27 april 2009

Liten blir stor

och då behövs legitimation :-)
Sagt och gjort, Skalman som tog lite slut i helgen har varit hemma från skolan så vi stormade iväg till en bank som bjuder på både konto och legitimation samt har ungdomserbjudande.
Okej, enkelt tänkte jag för jag följer ju med och jag är ju mamma!!!!! :-)
Hahaha.....foto fixade vi först av allt (snygg kille tycker en helt partisk mamma) sen in på banken och tvärstopp!
Har du fullmakt från pappan?
Va ???? men jag är ju mamma!
Ja, men vi behöver en fullmakt från den andra vårdnadshavaren och ett personbevis för att vi ska kunna ordna legg.
Jaha!!!!!! gahh....okej då får vi fixa det då :-(
Men skam den som ger sig. I väg och jaga en yrkeschaufför i stockholm för en underskrift på en fullmakt och sedan full fart mot skattekontoret.
300 personer hade tydligen samma tanke, men tillsist så hade vi det efterlängtade personbeviset, påskriven fullmakt och fotografi!!!!
Tillbaka till banken som tydligen skurit ner personalstyrkan till 3 tappra personer mot de 8 tappra i morse.
ny väntan men till sist så har vi äntligen kvitto på inlämnad legitimationsansökan!!!

Haha...vi lever i en märklig värld där allt ska kunna fixas via datorer men när det kommer till nödvändiga saker som leg och pass osv så måste ändå människan och A4-pappret finnas kvar som grund för det hela :-)
Vem sa att papprets tid var förbi????

3 kommentarer:

Flisan sa...

Självklart är min dörr alltid öppen, så ni är välkomna anytime :)

Kusinvitamin JAAAA nu börjar vi bli riktigt riktigt nervösa, hjälp vi ska GIFTA OSS PÅ LÖRDAG :) Weee hurra för kärleken!!! Herrepågud, vi håller på att bli tokiga här i Hedemora :) På lördag ses vi :)

Flisan sa...

Uppdatering gjord ;-) Fan nu e jag så rädd för att få skäll så jag är effektiv och bloggar varje dag nu :P

Fredrik sa...

Nu är min blogg uppdaterad också så nu har du 2 att läsa! Håller med Lisa, vi är nervösa här i dalarna! Ha det bra