måndag 20 april 2009

Innebandytorka?

Nej, inte alls!
Nu kör jag igång nästa händelse ordentligt.
På Fredag ska jag åka upp till Mora och Bustercup med BBIF HJb-killarna.
Ska bli skitroligt att umgås med killarna i 3 dygn.
Jag och 2 andra mammor ska följa med för att hjälpa killarna med ev. problem osv. Ser fram mot 3 dagar då vi sitter och myser när killarna visar hur självgående detta gäng är :-)

Okej! Jag erkänner, det ska bli skönt när vi lägger innebandyn på hyllan och intar vår/sommar kostymen. Lite less är jag faktiskt på innebandyhallar, visselpipor, och svettlukten. Men jag vet ju att det är fråga om veckor innan det börjar dra i innebandynerven igen.

Skorpan som ju inte tränat eller spelat sedan i februari är riktigt sugen redan nu! Vi går i väntan på att Bele Barkarby IF ska informera om hur det kommer se ut till hösten. Hon kommer inte att spela för klubben om det inte blir lite omorganissation kring damlaget. Ska hon spela i div. 2 så måste det vara med ett kontrakt så hon har möjlighet att söka 25% tjänstledigt. Det kan hon inte så länge hon spelar utan kontrakt och då orkar inte hennes kropp med både plattsättaryrket och den träningsfrekvens som behövs för att hålla på den nivån.

Skalman kommer att fortsätta i hjb-laget nästa säsong också på mammas inrådan. Jag tycker att det viktigaste är att man förkovrar sig och hinner med skolarbetet.
sen kan man ha idrotten som fritidsaktivitet och det intresset får inte ta över. I dag behöver man ha en utbilning för att kunna leva utan samhällets hjälp.
Han är inte 100% med mig men som mamma så har jag ju vissa rättigheter ;-)

Kompis jobbar i dag med. Just nu är han glad varje dag som han går hem från jobbet och de säger - vi ses i morgon. Det betyder ju att han inte är arbetssökande den dagen heller :-)
Som många andra i Sverige är han hänvisad till att behövas på arbetsplatsen för att få jobba. Han väntar också på svar från Campingen där han sökt jobb men då blir det ju "bara" säsongsanställning.
Jag håller tummarna för att han ska få något längre på lagret som ju är en helårsverksamhet.

2 kommentarer:

Nattis sa...

Lycka till i Mora!!

Maria sa...

Hej Mie,

Grattis till oss då;-) Så nice att bägge Sthlm.s lagen vann!

Vad tokigt att vi inte lyckades stråla samman denna gången heller. Vad är det med oss och våra möten? Jaja, vi lär väl lyckas någon gång kanske....

Nu ska det verkligen bli skönt med lite ledighet efter den här såsongen. Eller förresten, vi ser fram emot flaggskeppets final på lördag först. De får chans till revanch då de möter Vendelsö igen;) Självklart ska vi vara med och heja fram dem.

Luften har gått ut oss lite nu och vi känner oss lite tomma. Här hemma går finalen på tv hela tiden. Ludde kan inte se sig mått på den tredje perioden;-)

Ha det gott nu Mie och tack för all din pepp och dina ideliga fina ord om oss!

Massor av kramar

Maria