torsdag 23 april 2009

Stora packningsdagen


I dag kommer tiden att användas till tvättning av utrustning, packning, kolla med Marcus om lån av vitt ställ från Belehuset, jaga luftmadrass, försöka fixa så Skalman får med sig hela utrustningen, skapa någon typ av organissation runt avresan, kontrollera det sista.
Ska bli skönt när allt är klart och mio min mio är inställd på Mora och Ryssahallen.

Jag har tänkt mig att Herr Nygren, skorpan och Kompis ska få helt fria händer här hemma. Jag brukar alltid se till att handla, fixa matlista, skriva schema så de har koll på allt de behöver men nu har jag bestämt mig för att släppa allt och bara köra med - gör som ni vill ni är fullt kapabla att klara det :-)


Jag börjar med den här mannen eftersom han ska till skolan innan han kan plocka ihop det han ska ha.
Han körde dubbla träningar i går och var inte alls nöjd med den första men den andra träningen var helt okej tyckte han själv efteråt.
Alltid kul när spelarna själva är nöjda med sina insatser.

Jag brukar aldrig bry mig särskilt mycket om politik men just nu har vi ett politiskt klimat som skrämmer mig.
Peter Altin vill sänka åldern på straffåldern i Sverige, det ville Folkpartiet redan 2005. Man jagar diciplin hos barn och ungdommar. Jan-olof Björklund jagar den i skolan.
Den här tendensen bör man höja ett varnande finger för. Är tanken att man så småningom ska ha små robbotar som alltid lyfter på hatten för vuxna och börja kalla läraren för " Magister Olsson"????
Jag önskar att politikerna i stället söker orsaken till varför så många unga begår brott i så tidig ålder. Varför så många barn hamnar snett och vad det är som vi vuxna bristeri så många gånger.
Jag bygger min mening på att jag tror att barn och ungdommar är vuxnas spegel. Visst är det svårt att se sina avigsidor när man ser på sig själv men med lite självransakan så kan det vara nyttigt.
Barnens bristande respektvisande för vuxna och lagen är ett symtom medan sjukdommen ligger hos oss vuxna.
Bota sjukdommen - inte symtomen.

1 kommentar:

Flisan sa...

Absolut ska jag uppdatera idag (23 april) och inte mitt i natten då som annars :P Ha Ha! Ja jag satt och tänkte på det här om dagen, på ett sett ska det bli så skönt att slippa planera, fixa och stressa, men på ett annat sätt kommer det att kännas så tomt :-( Jag har kommit på en sak :) Jag funderar på att börja måla krukor igen som jag gjorde för massor av år sen (du vet dom blåa med havet, stugan, fiskmåsarna och solen?!) och kanske göra lite stenar med olika motiv och sälja på Loppisen :) Pyssla = kul, extra pengar= kanon om jag kommer in på utbildningen =) Ha en bra dag!