torsdag 2 april 2009

Torsdag hela dagen



Den här lilla killen påminner mig om Skalman när han var ett år eller så :-)
skalman var en mycket knubbig liten sak som var överlycklig så länge det fanns något att stoppa i munnen och en boll i hans direkta närhet.

Konstigt hur vissa bilder kan få en att tänka på personer?? Av någon anledning så kan jag inte längre se en korv med bröd utan att tänka på Niklas Jidhe!?!?
Pölsa får mig att tänka på Herr Nygren och lila tulpaner på mamma.
Haha...man är nog inte riktigt klok igentligen.

Jag sitter och väntar på ett sms från Skalman som ska få veta vilken inriktning han kommit in på. efter 1 år med rundvandring i byggarbetsplatsernas värld trots att han vet vad han vill bli så är det dax att välja inriktning och därefter väntar 2 år med varvad praktik och teori. Sedan är det dax för lärlingstimmarna ute på arbetsmarknaden.
Jag gillar iden med att ungdommarna läser kärnämnena i skolan och sedan lär sig yrket ute på arbetsplatserna.
Skorpan gick samma linje och se bara hur otrologt nöjd hon är med sitt val och vilket bra jobb hon har!
Håll tummarna med mig att han kommit in på plåtslageri!!!!

Vi höres senare för nu ska hundarna få sin promenad och sedan måste jag ringa tandläkaren och boka om Skalmans tid för han vill prioritera skolvalet före tanden? :-)

Oh..jag ska passa på att ge alla mina bloggvänner en spark i rumpan!!!
Jag vill ha uppdateringar att läsa!! Speciellt systeryster verkar ha grävt en djup grop åt sig, jag skickar en stege så du kan klättra ut och leta rätt på tangentbordet!!! Kusin vitamin - vart tog du vägen efter möhippan??
Fredde - har du inte hämtat andan ännu efter svensexan???
Skorpan - uppdatering per pronto annars får du inte vara hemma i helgen!!!!!

2 kommentarer:

Flisan sa...

Ha Ha, ja du jag är helt sjul efter möhippan :P NEDÅ jag ska fixa uppdatering :) Kram

Flisan sa...

Det är bra att du skäller lite på mig :-) Uppdatering klar!!