söndag 12 april 2009

Oj, nu var det länge sedan .....

Jag och Herr Nygren åkte upp till Bredsand i Onsdagsmorse, alla "ungarna" var kvar hemma och jobbade eller passade hundarna ;-)

På Bredsand har Herr Nygren spikat ihop en helt fanastisk altan att ställa förtältet på så nu har även det kommit på plats. När vi hämtat ungar och hundar i Fredags kunde vi sitta ute i förtältet och fika, äta middag och njuta av en helt fanttastisk utsikt.

Lördagen tillbringades med att måla lite här och lite där, flytta Kompis vagn och hjälpa lite grannar. Kratta, räfsa och få fint på campingtomten. Grilla god mat, äta och njuta fullt ut av livet.

Just nu ligger de andra och sover sin skönhetssömn och det är väl inte så konstigt med tanke på klockan men samtidigt så vaknade jag klockan 6.45 av att jag frös!
Skorpan är ju här = fönstrena öppna och gasolvärmen på! Inte så smart men det har hon inte förstått ännu ;-)

I dag ska vi få besök av lillasysyter Yster från Enskade. Det ska bli så himla kul att få visa henne Bredsand nu när det är så sjukt vackert och håller på attt vakna ur sin vintersömn. Nästan all is är borta nu men det finns fortfarande lite kvar. Vi får se om det sista försvinner nu under dagen.

Bilder kommer lite senare när jag sitter vid min egen dator :-)
Man kan ju inte gärna ladda ner bilderna till Skorpans dator!?!
Ha en bra dag så länge så ses vi senare.

1 kommentar:

Flisan sa...

Vilka underbara dagar ni verkar haft, Bredsand är bra för själen :) och verkligen ett ställe man längtar tillbaka till! Tack snälla för förklaringen i bloggen, nu ska jag höra av mig till Trulsa och säga att du svarat på hennes fråga :) Massa Kramar flisan! (ps 20 dagar kvar :D, JIPPIE )