tisdag 14 april 2009

Tisdag med Måndagskänsla


I dag är det tisdag, svårt att komma ihåg :-)
När gubben Nygren frågade mig i går kväll om vi hade något på schemat i kväll så svarade jag - Nej, det är inget, innebandyn är slut så det är tomt.
Nu på morgonen kom jag på att det är Tisdag (inte måndag med SSL på Tv) och därmed vattengympa! Nåja, vi har bestämt oss för att det blir en lugn hemmakväll i stället.

Det är konstigt att man kan känna sig så trött när man har varit i Bredsand i 6 dagar! Jag har faktiskt vilat mycket och bara gjort saker jag tycker är roliga men endå känns det som att det skulle vara grymt skönt att bara packa bilen och åka upp dit igen för lite välbehövlig vila ?
Fattar ingenting men det är kanske inte så noga heller. Alla jag möter frågar om jag varit utomlands och jag svarar nej, men i husvagnen :-)
Om det är till tröst för någon så kan jag avslöja att det är för att jag äter medicin mot kolera ;-)
Ja, det är sant! Man har upptäckt att en del av min värk i lederna försvinner av koleramedicin. Läkaren vill gärna att jag bara har uppehåll under Juni när solen är som starkast så jag fortsätter enligt ordination och sedan hoppas jag att jag inte blir för mörk i huden trots att jag inte solar. Jag är ju bara utomhus.

Skorpan var också trött när hon kom hem och har inte mailat över sina fina bilder till mamman så de får vänta till i kväll efter jobbet, då ska jag ta henne i örat :-)

Vi närmar oss Lördag och heldag i globen, jag har kommit på en ganska viktig sak!!!!
Jag måste skaffa hundvakt! Jag kan ju inte lämna de små grynen utan promenader och sällskap så många timmar. Nej, ut och jaga rätt på någon vänlig människa som kan tänka sig att ta hand om en liten och en stor byracka ;-)
I värsta fall får de följa med och sitta i bilen inne under Globen men jag tycker de ska ha det bättre än så!
Mina älsklingar måste ha det bästa!!!

1 kommentar:

Flisan sa...

Jag hade gärna tagit hand om dom små liven, men Fredrik fick ett extra pass så vi måste hem direkt på Lördag morgon, tråkigt hade verkligen velat träffa er! Kram