lördag 14 februari 2009

Alla hjärtan och bloggfödelsedag ;-)

Så här många hjärtan skulle jag vilja dela med mig till i dag, en hel skål som väntar på att få veta hur värdefulla de är. Gubben, kompis, Skorpan (som gav mamma och pappa frukost på sängen i dag) och skalman är naturligtvis de finaste jag har men också alla andra i släkten på båda sidor.


Det här speciella hjärtat skickar jag till Majsan som behöver en extra liten omtanke. Hon har förgyllt så många av mina dagar det senaste året men också många år innan dess genom sin numera vilande blogg om Balrogs P92 lag. (Majsan - jag läste nog att A Lundin Rodriges slog till med en assist i DM-finalen) Var stolt och njut av dina underbara flickor och din familj. Alla dagar är inte lika lätta men alla dagar är till för att lära oss något. vila mot kuddarna och hämta hem alla hängande trådar så ska du se att allt har en ljus sida också. Kramizar till dig

Vad ska då Familjen Nygren roa sig med denna dag då min blogg fyller 1 år? Grattis lilla bloggen !!!! Ja må ho leva......
Jo, vi ska ta en tur till innebandyhallen :-)
Är ni förvånade???
Både BBIF´s damlag och HJB-lag är spellediga denna helg men BBIF´s damjuniorer hörde av sig till Skorpan som naturligtvis ställer upp om det behövs trots att det inte är hennes eget lag. Skalman fick samma fråga från herrarnas B-lag.
Ja,, då har man plockat fram bägge mina barn från garderoben, dammat av dom och ska nu försöka vinna dessa 2 matcher.
Är vi dumma i huvudet som tillåter det här????
Vet inte men så länge "ungarna" tycker att det är så pass kul med innebandy att de skiter i situationen så ska väl inte jag lägga värderingar i det?
Nej, låt dem ställa upp och gud hjälpe BBIF den dag de gjort så här en gång för mycket så att mina ungdomar själva väljer att sätta stopp. De har ju trots allt blivit uppfostrade av mig själv och gubben så ett och annat ord lär de få höra när den dagen kommer. Om den kommer :-)
Kanske har mina kottar ett mer besinnat sätt att reagera på och utnyttja mina väl valda ord genom att byta ut dem mot mer rumsrena varianter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS bloggen på 1_års dagen och massa kramar till Fam Nygren på alla hjärtans dag <3 <3 <3

Maria sa...

Jättegrattis till ettårsdagen med bloggen!!!

Tänk vad tiden bara flyger iväg. Vad fort det går?!?!

Klart jag är stolt över min lilla stumpa. Många tror att hon glidit in på en räkmacka men det är inte alls sant. Hon får nog slita mer än folk anar. Dessutom är det nog så tufft att komma in i ett så pass duktigt lag som ung.

Tack gumman för ditt värmande hjärta och goa omtanke.... det uppskattas, det vet du:)

Fem minuter kvar till jag kliver in på innebandy.se för att följa de mina norröver. Håller tummarna för att det går vägen för dina och mina lag idag;-)

Kramar Maria