måndag 16 februari 2009

Ny vecka nya utmaningar

Utmaning nr. 1:
Att få Skalmans sova/äta klocka att följa Kista Gymnasiums schema.
En utmaning som är lika arbetskrävande varje måndagmorgon.
Efter en hel del påtryckningar och till sist ett visst tonläge från mamma Nygren så brukar det (precis som idag) lösa sig :-)

Utmaning nr. 2:
Att hitta på något vettigt att få tiden att gå med. Väntan på klockan 19.00 och SSL på tv kan kännas väldigt lång. I dag ska jag använda en del av den tiden till att hälsa på svärmor på sjukhuset. ( Fattas bara att de skickar hem henne med orden att hon har barneksem).

Som många av er vet så är jag inte enig med klubben alla dagar i veckan och jag blev jätteglad när jag läser Jihdes blogg där han delat med sig av "chefen"´s åsikter och tankar. Läs det för där har ni en person som kan skriva precis det jag vill ha sagt med så mycket bättre ord än vad jag har förmågan att göra.

Trots eller just för att det är måndag så sänder jag en extra tanke till mina goa grannar.
Nu i dagarna är det 1 år sedan deras pappa/make hastigt lämnade oss, de har inte haft något annat val än att acceptera situationen men de har gjort det dag för dag och ibland minut för minut. Nu kommer de äntligen att kunna möta varje nytt datum och veta att det funkar, de klarade det förra året och alltså klarar man det igen. Sorgen och saknaden är den samma men känslan av att man överlever själv är på väg att byggas upp igen.
Till er alla 3 - ni vet att vi finns på andra sidan väggen!

Jag återkommer säkert under dagen eller kanske till och med under SSL i kväll.
Ha det gott och ta vara på dagen.

Inga kommentarer: