fredag 27 februari 2009

Rapport från SM-Falun och F93

Ja , här sitter man och funderar på hur tjejerna i BBIF F93 har det i Falun.
Har de kommit fram? Har de börjat tagga? Hur känner de inför kvällens kvartsfinal?

20.40 går startsignalen för det sista steget i SM F15.
Matchen det handlar om är Pixbo Wallenstam VS Bele Barkarby If flickor 15 år.

Jag trodde att jag skulle kunna få en färdig och klar rapport som jag sedan kunde klippa och klistra in hr på bloggen MEN jag hade sådan tur att Thomas Deutgen serverade mig lagkaptenen Gabriella "Gabbi" Orbert i telefon för en direktrapport från tjejernas läger :-)

Marie
Hej Tjejen!
Hur har ni det?

Gabbi
Hej, bara bra! *fniss*

Marie
Hur ser ni på matchen i kväll?

Gabbi
Vinst! Så klart!

Marie
Vad är det som gör att ni vinner?

Gabbi
Lagandan!, vi har kul!

Marie
Ni möter Pixbo Wallenstam. Vad vet ni om det laget?

Gabbi
Att vi har mött dem förr och vann ganska enkelt. Nu gäller det att tagga till och inte tro att vi vinner bara för att vi ställer in skorna på planen.

Marie
Hur lång är matcherna? Ni är ju vana att spela 3x20 i damserien.

Gabbi
Hm...vet inte riktigt. thomas är det 2x20 eller?
(Thomas i bakgrunden...Ja)
Ja, 2x20 det blir bra hihi...

Marie
Hur tror du slutresultatet blir?

Gabbi
2-0 till Bele!!!!

Marie
Vem gör första målet?

Gabbi
Carro (Caroline Deutgen)

Marie
Med eller utan assist?

Gabbi
Nej Ida (Ternvall)gör assisten

Marie
så vad händer nu???

Gabbi
Nu ska vi äta nåt.

Marie
Vad laddar ni upp med för mat då?

Gabbi
Haha... ingen aning, nåt blir det i alla fall.

Marie
Så man kan sammanfatta det hela med att ni trivs, har det bra och tänker gå för vinst med 2-0 där första målet görs av carro med Ida som ass. att ni inte tror ni vinner matchen mot Pixbo bara för att ni vann sist?

Gabbi
Precis!

Marie
Får jag ringa och störa dig fler gånger under helgen? För lite direktrapportering här hemma?

Gabbi
Självklart!

Marie
Lycka till och hälsa tjejerna.

Gabbi
Tack, det ska jag göra.

Ni ser vilken tur jag hade!!!
Inte illa att kunna dela med sig av direktinformation när man sitter i lilla Skälby och är nervös :-)
Nu är det bara 40 minuter kvar till matchstart!

Återkommer senare (troligen först i morgon förmiddag) med ytterligare rapport ;-)
Nu ska jag roa mig med Lets Dance och hålla ett öga på slutresultatet. Hoppas Gabbi tippade rätt!

Inga kommentarer: