onsdag 18 februari 2009

Sviken och besviken :-(

Jag känner mig så sviken och är så besviken.
Här åker man till en simhall och tvingar sig att visa sig i bikini (bara det är en prestation från mig) väl så. Jag upptäcker till min förskräckelse att 29 gradigt vatten är svinkallt!!!!!
Därtill kommer att ja hakar på en helt fantastisk människas go i rörelser och övningar för att upptäcka att sendraget och krampvarningen klingar som en j-l Big Ben klocka över huvudet.

20 minuter senare är kramp i vaden ett faktum, besvikelsen är stor och herr Nygren hjälper mig in till kanten där jag hänger resten av den tänkta timmen. I det läget hade vattnet som faktiskt blivit helt okej tempererat under mina tappra 20 minuter, nu hade intagit känslan av -4 grader. Med hackande tänder och någon konstig blåtonad färg kliver jag ner i den 34 gradiga bassängen för att försöka få kroppen att lugna ner sig lite.
34 grader är också svinkallt!!!! Först i Bastun där en trevlig kvinna slängde på en extra skopa vatten började min stackars frusna kropp återfå värmen.

Men skam den som ger sig! Jag ska ge det ett par gånger till innan jag viker ner mig för mjölksyremuskler, kramper och sendrag. Herr Nygren däremot pallade hela timmens pass och gjorde det riktigt, riktigt bra. Det är inte utan att jag är imponerad och stolt över vad denna herre kan få sin kropp att göra trots att den anser att han svälter ut den ;-)
Han är helt enkelt väldigt motiverad och dessutom barnsligt förtjust i vatten.

I kväll börjar onsdagsträningarna för Skalman i Björkeby, fy f-n vad skönt och bra!!!
Ha det gott i dag, själv softar jag min onda kropp av någon konstig anledning tänker jag vara snäll mot den även om den svek mig igår :-)

Inga kommentarer: