söndag 15 februari 2009

Söndag och mer hall ;-)

Hon är tillbaka!!!!!!!!!

Eftersom jag inte bara är morsa utan också en alldeles utmärkt curlingmorsa så sitter jag alltid i sekreteriatet när mina "kottar" spelar match. Det innebär att jag aldrig har möjlighet att fotografera dem när de agerar. Men jag har löst problemet på mitt egna lilla vis. När det handlar om Skalman så har jag ofta tur att ha min egna pressfotograf Clas Svahn på plats. då och då lyckas han fånga bild på Skalman i aktion. När det gäller Skorpan har jag nu hittat en egen fotograf på damsidan också. Thomas Deutgen som skulle varit en perfekt curlingmorsa om han hade varit av det motsatta könet! Han fångar bilder under både F93, damjuniorer och damlagsmatcher. Jag har ingen aning om vad det är för kameror de använder men en hel massa bra bilder producerar de ;-)

Gårdagens fight mellan BBIF´s DJ19 vs Bollstanäs slutade till sist med 2-3 förlust för BBIF. Ett resultat som inte var helt rättvist. Men samtidigt ger en hint om att man kanske inte är helt klar i kroppen för spel 3 x20 minuter när man ska fylla 16 år.
BBIF stod länge upp mot tjejerna i Bollstanäs som hade ett gäng 18-19 åringar i truppen.
Skorpan var den enda i laget som har "juniorspelsålder" om man nu kan använda det uttrycket.
0-1 var en backmiss där Skorpan lämnade retur och backen fick inte undan bollen (det var väldigt tätt) snabbt reducerade BBIF med ett riktigt snyggt mål till 1-1. Många minuter gick med ett tempofyllt spel där båda lagen visade både kämparglöd och intensitet. BBIF lyckades få till ett mål till strax före periodpaus. resultetet 2-1 stod sig hela period 2 som slutade 0-0 och sedan var det dax för 3:dje perioden.
2-2 kom på ett snabbt frislag där skorpan var med på att det kunde hända men reagerade lite för sent. BBIF var inte helt överens med domaren om att bollen hade legat still. Men domaren dömer opch 2-2 ett faktum.
Ungefär vid den här tiden märkte man att BBIF spelarna började bli trötta. Viljan fanns hela tiden men man hann inte riktigt fram till bollen. Tyvärr måste jag också lägga till att Bollstanäs tjejer tydligen hade gått en kurs i fult språk!
Något som damarna valde att bortse från. Dessa domare gjorde i övrigt en mycket bra insatts men det vore bra om de kunde stävja ord som hora, idiot, snorunge och andra mindre väl valda ord. Vi som satt i sekreteriatet hörde orden lika väl som spelarna men domarna valde bort hörseln.
Efter ytterligare en backmiss där man vinner boll bakom eget mål och väljer att lägga in bollen i det egna slottet till en Bollstanästjej som gör sitt jobb är slutresultatet ett faktum. 2-3.

Innan vi satte oss i sekreteriatet hade vi tur/oturen att titta på en match i P92 serien. Vendelsö vann stort men någon koll på siffrorna har jag inte. Jag var mest chokerad över hur killarna i BBIF såg ut när de spelade. Det fanns ingen glädje!!!! Inga leenden som man såg förr i tiden, ingen glimt i ögat när de jagade boll, inget goo!!!
Var har killarnas glädje till innebandyn tagit vägen???
Har de inte roligt längre?
Inte ett enda försök till att leverera som lag!
Nej kära vänner jag blev förkrossad! Vad har Bele Barkarby skapat med sin A-lagssattsning?
Med sorg har jag nu sett att suget efter innebandy har dött i blicken på dessa killar som jag för bara några år sedan trodde skulle bli något stort. Med eller utan pubertetssvängningar så trodde jag endå att de levde, andades, åt innebandy. Antingen hade jag fel eller så har klubben missat något på vägen och gjort något fel.

Men som tidigare kan jag bara säga - Vad vet jag ? Jag är bara novis utan insyn.

Återkommer med ett enklare refferat av BBIF´s HU2 match som går av stapeln 12.15 i Kallhälls sporthall!

Inga kommentarer: