torsdag 12 februari 2009

Kan man bli hög av innebandy?

Japp!!!!
Eller i alla fall jag ;-)
Solnahallen match Aik vs Järfälla 7-6 (4-0)-(1-3)-(2-3)
Som ni ser i periodsiffrorna så tänkte jag efter 20 minuter att det här blir en lång kväll =(
Men sen käkade Järfälla spenat och la in en växel till och tillställningen blev genast något roligare. Mellan 2:a och 3dje så tuggade Järfälla taggtråd och Borgqvist och Ackevi klev ut med ett j-la anamma och matchen blev riktigt trevlig =)
I går var hela familjen med och det är alltid kul för mig och Anders men det verkar som att andra vuxna är mer imponerade av det än vad vi själva är :-)
Nåja, vi har i alla fall ett intresse som delas av oss alla 5.

I kväll är det träningsdax i gen men Skorpan ska inte träna eftersom att BBIF F93 använder damlagsträningen till att spela en av sina seriematcher!!!!!! =(
Vet inte hur F-N de där tränarna tänker men det är klart, de har ju ett stundande SM i Falun så det är väl allt som rör sig i huvudet på dem. Men att använda Damlagets träningstid????????
Nåväl, ingen träning!
Skalman ska träffa sitt lag och de kommer nog att bli lyckliga killar eftersom att man äntligen valt att ta lite hänsyn till dem. Man har nämligen fått HJA att byta träningstid med dem. vilket innebär att de kommer att träna på Onsdagskvällarna i hemmahallen så nu kan de ha tränarna med sig på träningarna!!!! =)
HJA som haft 3 träningstillfällen i sin hemmahall medan HJB som inte haft mer än 2 träningstider varav en i en Badmintonhall har äntligen (fätt??) vikt undan och förhoppningsvis betyder detta att Bele Barkarby styrelse i kombination med pressen från många föräldrar har insett att klubben är på väg att slå ihjäl sig själv med det sätt som man hanterat situationen på hitills under säsongen.
Nu får vi vänta och se om detta nya tänk kan smitta av sig till Damsidan också =) vilket Skorpan betvivlar men jag är ju född optimist!

Jag återkommer säkert senare, ha det gott så länge:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har utmanat dig, kolla in min blogg :) Ha Ha! Kramar