måndag 23 februari 2009

Klockan har slagit.....

för AIK.
3 poäng och 5 personal fattigare efter en lite seg men intensiv matchbild.
Vilken otroligt härlig hejaklack Storvreta hade med sig till huvudstaden.
Tyvärr så var arrangemangsbiten inte att nämna i termerna proffesionellt.
Små pojkar som tror att världen snurrar runt deras axel har lyckats skapa en situation där det ska mycket till innan Familjen Nygren åker till solnahallen igen. Ingen av oss tyckte att det kändes bra när vi åkte hem ikväll :-(

Som vanligt har Aikklacken ett stort antal mycket trevliga, sportintresserade vänner och tyvärr så har de ett fåtal mindre trevliga varianter som kommer varje match bara för att sitta och skrika skit mot domare, motståndare och annat de tycker för dagen.
Sorligt för klubben och för mig som numera har varit inbiten AIK:are sedan den där Maj-dagen 1972 då Familjen flyttade in 7 trappor upp i ett av husen på blåkulla. Snart 40 år!!!

Ja, i så många år har jag försvarat och älskat AIK. Accepterat alla typer av aik-fans, oavsett vilken division, serie de spelat i. Det har heller inte spelat någon roll om det har varit ishockey, innebandy eller fotboll, det har alltid varit AIK.

Jag går helt enkelt och lägger mig för att vakna i morgon till en ny dag och nya bekymmer. Nu är ju inte Solnahallen och AIK-sekreteriatet ett av dem längre (i alla fall inte på ett bra tag, jag är ju som sagt inbiten AIK:are och har för vana att vara lojal)

Sov gott allesammans

Inga kommentarer: