lördag 28 februari 2009

Till finaaaalllll!!!!!



Supergrattis tjejer!!!
Nu väntar SM-final i kväll mot FCB Göteborg. Vinsten mot Alba var knapp men tillräcklig :-)

Allt som behövs är ett mål och sedan stänga för egen kasse och det är precis vad ni gjorde.
olofström som slogs ut av FBC Göteborg med 5-2 är det la´g som slog ut Täby IS med
2-3 och det borde ge er en hint om att FBC Göteborg är i klass med Täby IS.
Alltså är det bara full fart framåt - Håll tätt bakåt som gäller!!!

Ni har inget att förlora men allt att vinna, det spelar ingen roll om ni kommer hem med silver eller guldmedaljer ni är i alla fall 1 av Sveriges bästa lag i dag!!
Det är alltid svårt med den här cupen eftersom ni först spelar mot Stockholmslag vilket betyder att ni mycket väl kan ha slagit ut tex. Handen som ju även de skulle kunnat klara de andra lagen från Sverige. det i sin tur skulle kunna betyda att ett annat mer rättvist serieupplägg skulle kunna ha slutat med att 2 Stockholmslag eller Göteborgslag hade spelat finalen.

Lunarstorm cup eller populärnamnet SM-slutspelet är alltså inte helt rättvist upplagt men inte desto mindre värt för det. Nu ser det ut som det gör och jag är mycket stolt över att kunna säga att Bele Barkarby F93 är SM-silver/guld medaljörer 2009. Ni är så j-kla bra!!!!

Jag skulle bli en mycket lycklig bloggare om Thomas/Fredrik eller gärna någon av er tjejer kunde ringa mig och dela med er lite av alla känslor som måste finnas i era huvuden. Kanske att jag ringer själv för att fjäska till mig en rapport ;-)

Kram till er alla och jag håller tummarna för er resten av Lördagkvällen med lilla datorn i knät för att få uppdatering.

Inga kommentarer: