torsdag 5 februari 2009

Födelsedagsracet....

har startat ;-)
I söndags drog pappa Nyström i startsnöret, i morgon har vi kompisen och Kattis i Uppsala som intar den aktiningsvärda åldern av 18, på Söndag har vi farfar.
Tror ni det var slut sedan?
Haha nej inte alls, på Måndag fyller lilla syster yster 40 år!!!!
Själv är jag övertygad om att hon är den enda 17-åringen som har 7 barn :-)
Lillasystrar slutar liksom växa när dom är 17 år och sedan ser man på dem som unga resten av livet. Hon åldras ju inte eftersom att inte jag åldras!
(Hm... jag har nog inte alla öl i backen)

Nåja, efter måndag har vi ju faktiskt lite lugn på tårtfronten enda till den 23:dje då Stefan ute på ön fyller 21 och 5 dagar senare fyller Viktor i Kungsängen tonåring.
Sen den 3 mars har vi skorpan för att följa upp henne så har vi morbror den 7:de och mormor den 8:de då hon fyller pensionär.

Därefter tar vi det lugnt till den 22:a då Skalman och Kusin Masse delar födelsedag och 3 dagar senare blir Kusin Alle lika gammal som Skalman.
Som ni märkt så är vår släkt duktiga på att göra semesterbarn :-)

Personligen brukar jag ta lite slut av alla tårtor, komma ihåg att ringa och gratta, känna att jag inte riktigt hinner med. det finns nog ett uns av sanning när min kära familj säger att nu börjar mammas dåliga tid på året. Det är så fyllt av "måsten" och "borde" så jag blir alldeles stillastående och ickefungerande.
Men jag gör som jag brukar göra - jag biter ihop och tar en dag i taget. Säkerligen tar jag mig igenom den här tiden i år också ;-)
Det blir nog både ljusare och mer vårlikt ute om jag bara kan vakna, bita ihop och tro på att det känns bättre i morgon.

Nog med mellankoli och deppighet, det hjälper INTE!
Positiva tankar.....
syster yster fixade inte chokladkakan! Grattis till dig och till Cecci som ju då ryckte in och hjälpte till med att äta upp den :-)
Jag blir bara lite avundsjuk för att det inte var jag som fick goffa i mig den ;-)

Nu ska jag försöka masa mig ut på en kort promenad med hundarna sedan ska jag koppla ihop datorn och mobilen för att ni ska få bilderna som jag utlovade igår :-)
Skalman fick krypa ner i sänghalmen igen :-(
1 timme efter intag av 2 treo har han 38.5 i temp och då kan man ju inte sparka iväg honom till skolan, eller hur???

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha..Det är bra att du får hållas lite ;-) Du måste ju också få vara lite nyfiken ibland! Precis som jag får, ni alla vet ju när möhippan är, och det tycker INTE jag är roligt, jag får panik, jag hatar allt som ligger utom min kontroll =P Det var på arbetsintervjun det gick bra, jag har blivit "intagen" nu ska dom bara hitta rätt brukare jag kan jobba med. Ringde en igår efter intervjun som ville att jag skulle komma på måndag, träffa dom och kändes det bra så får jag jobb =) =) Men du, näääääääär är det möhippa då? (lovar att jag inte skvallrar för lisa) Kramar