onsdag 25 februari 2009

Lite av ett vacum......

känns det som att vi lever i.
Jag går omkring och förväntar mig att det ska vara lika mycket kul att läsa på alla hemsidor som vanligt men upptäcker att så inte är fallet.
Nu när "ungarna" som har sportlov endast består av Skalman så är man liksom inte riktigt med i gemet längre. Jag känner mig lite off.

De flesta andra verkar inte påverkas alls, utan har stenkoll på att det är lov och lite lägre intensitet på alla tränings/match-scheman.
Haha.. man kan likna det vid AIK´s tempo i måndags. Men ligger i vila och samtidigt i startgropen :-)

Bele Barkarby IF F93 taggar upp inför helgens kommande SM-spel i Falun. Jag håller tummarna så hårt för dem att det nästan blir blodbrist i fingertopparna. Tänk om de kan gå hela vägen! det är ju inte så många år sedan föreningen hade sina P92:or i samma possition. Men bara att de tagit sig till det sista steget är en bedrift och jag hoppas verkligen att tjejerna och tränarna förstår hur bra det är. Vinsten är egentligen redan ett faktum. Kommer det sedan att bli medaljer också så är det bonus.

Oavsett hur det går för er däruppe tjejer så är jag stolt över er bedrift och är extra glad för att ni håller till här i lilla Skälby så jag kan titta på era matcher. Ni bjuder alltid på publikvänlig och rolig innebandy.

Jag har beställt Knappens bok som hon gjort som projekt i skolan. Det ska bli spännande att få hem den på posten. Väntar på brevbäraren varje dag!
Jag hoppas att det ska finnas en hel del fina bilder och massor av hennes fina texter. Det är en tjej med erfarenhet av livet som jag aldrig kommer hinna ikapp. Mogen och klarsynt med en stor pertion galghumor och ironi både till sig själv och utomstående. Hon gör narr av sin egen ungdom samtidigt som hon hyllar den. Helt enkelt en tjej som har mycket att förmedla som är värt att veta.
Titeln säger en hel del - Drömmar som tejpades -

Skorpan har fått klartecken från kusinvitamin. Blåbärspangkakan får rycka in som min stand in på möhippan. Då vet jag att det kommer att finnas en hel del kul bilder att "stjäla" om ett tag. Jag kan ju inte gärna tala om när eftersom att jag då avslöjar möhippedatum för bruden och det har jag ju ingen lust med :-)
Hon är tillräckligt hysterisk som det är.

Skalman är lite "down" just nu. Jag blir lite förvånad ibland när jag inser hur mycket träningskompisar betyder. Killar man tränar med en kortare eller längre tid sätter sina avtryck i dessa unga kroppar och huvuden. Vi hanterar denna märkliga situation med många koppar kaffe vid köksbordet och mycket prat om just värdet av att verkligen se och uppskatta varje möte i livet. Man lär sig något nytt varje gång man möter en annan människa. Helt utan att ens tänka eller vara medveten om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jooo, kan inte nån avslöja sig?! Hålelr på att bli knäpp :P SKYNDA BLOGGA NU, VILL SE BORDET :) kramar