måndag 2 februari 2009

Tvi för kyla

Ja, ni har rätt!
Jag är ingen vän av kylan :-)
Inte min kropp heller. Sådana här dagar borde förbjudas.
Hellst vill jag bara krypa ner under täcket med en bra bok. Vår inomhus temperatur ligger runt 15,2-15.9 och pendlar!
Undrar vad det är vi betalar 8696 :- i månaden för? Inte är det värme i alla fall, tydligen.
Visst man ska vara miljövän och tänka på energikostnader men är inte det här lite överdrivet?

Nå väl, resultatet är en kropp som jag omöjligt kan få att samarbeta. Den sprängvärker och vill absolut inte att jag ska röra mig överhuvudtaget. Alltså var det bara att ringa jobbet i morse och säga som det är
- Jag har så ont i kroppen i dag så det fungerar inte att jobba. Ledsen men det funkar helt enkelt inte.
En dags karens och kyla. Det är priset man får betala för att man dragit på sig kroniska sjukdommar. Därför vill jag råda alla som bara kör på och ska vara duktiga att stanna upp ett ögonblick och fråga er om vad ni har råd med i längden?
Jag vet att jag hade fel när jag ansåg att jag var en fjolla och fortsatte i samma tempo. Det har mitt facit visat mig i alla fall.

Men väl, det är en vacker dag och solen lyser så jag ser hur smutsiga mina vintertrötta fönster är men det kommer dom att få fortsätta vara tills "någon annan" hittar hit :-)

Hunden är ju trimmad, ungarna på sina respektiva dagssysslor och gubben på jobbet så jag får helt enkelt hitta på något att sysselsätta tankarna med under tiden som jag försöker få kroppen att samarbeta så pass att jag kan klä på mig.

Inga kommentarer: