onsdag 4 februari 2009

Avloppsrensning och lilla pattarklappardagen...

Satt och väntade på den gula postbilen i hopp om att få något kul med posten men istället hittade jag en lapp från bostadsrättsföreningen om avloppsrensning.
Stamspolning kallar dom det och det betyder att de vill komma åt husets avlopp med en stor slang.
Undrar om de ska upp i badrummet på övre våningen också? Kul med en skitig slang genom hela huset. Hm....
Skorpan? Kan du hjälpa mamma på Onsdag kväll? Det är bara att damsuga hela övre våningen , trappa, hela nerdre och sedan våttorka alla ytorna! :-)

I kväll har gubben tänkt sig att det ska ätas "äppelskivor" his Nygrens. Han ska steka dom (hur nu det ska gå) men jag antar att det blir ett och annat pass från mig också.
"Äppelskivor är allt annat än det låter som.
Det är en variant av pankakssmet som man häller i en stekpanna med kupor. Sedan när det yttersta stelnat vänder man runt så det blir små bollar. Dessa doppas sedan i sylt, äppelmos eller socker för att njutas lika mycket som vanliga tunnpankakor :-)
I dag ska jag själv se till att det blir bilder både före och efter från äppelskivetillverkningen och då samtidigt på självaste herr Nygren.

Den värsta kylan har gett med sig och nu verkar det som att även mina leder börjar tina upp lite bätttre. Kanske det till och med kan bli jobba av i morgon. :)
Jag återkommer senare.

Inga kommentarer: