onsdag 11 februari 2009

Bruten arm berättar systeryster....

att mamma har :-(
Sådana besked blir man både glad och ledsen av. Jag är glad att mamma klarade fallet med "bara" en bruten arm och jag är ledsen att hon har brutit armen.




















Tänk att man aldrig är nöjd! ;-)
Men idag ska hon opereras och jag har ju lite mörkerresa runt operationer nu för tiden och dessutom är ju inte mamma en tjej som är känd för gott läkekött.
Är man 64 år (65 den 8 mars) så har man inte det bästa läkeköttet längre.
Därför får mamma den här fina bilden att titta på när hon kommer hem och öppnar min blogg för att uppdatera sig om vad som händer i Stora staden.
Puss och kram mamma och krya på dig. Du måste stå på benen och orka följa med på vår familjeresa den 1/3.

I övrigt bjuder den här dagen på trist vinterväder, snöbyar och mulet.
OCH innebandy :-)
Familjen ska åka till solnahallen och hjälpa AIK Event med sekreteriat och säkerhet. Alltid lika kul. Man träffar Tias som man bara måste tycka om! Han är alltid lika glad och trevlig. Haha... jag skulle nog fanimej ta ner månen för honom också :-) Men så är han ju smålänning också.

Aik vs Spiders!!!!
Kan inte bli bättre! Det blir nog ingen höjdarmatch men det är alltid kul med derbyn. brukar bli bra stämning i hallarna och spelarna brukar alltid plocka fram det där lilla extra och bjuda på.
Jag såg föresten slutet på måndagens tv-match mellan balrog och Storvreta. Såg halvtrist och klart ut när jag började titta med Balrogledning 6-3. Sedan helt plötsligt hände något! Storvreta kom på att tiden höll på att rinna från dem och la i en växel till. Som alla säkert vet så blev slutresultatet 7-6 i SD för Balrog. Kul och grattis till Demonerna :-)
Ska bli kul att vara på plats när det är AIK´s tur att ta emot Storvreta hemma i Solnahallen den 23/2.

Skorpan var iväg på spinning i går igen. Denna gång kom hon hem och kvittrade ;-) Hon hade fixat hela passet! Hennes nya byxor som hon tycker känns aningen för trånga kanske kommer att vara för stora snart! :-)
Skalman skulle inte täna för han var ju sjuk förra veckan men det slutade med att han landade i hallen i alla fall. Han klarar sig inte utan att träffa grabbarna i laget och känna på boll ;-)

Nu ska jag ringa morbror igen och snacka lite skit med honom om Bröllop, möhippor och annat smått och gott :-)
Ha en bra dag, troligen ses vi inte förrän i morgon för idag ligger det på ordentligt och som jag skrev tidigare så behöver jag styra upp tiden så jag hinner/orkar andas emellan också. =)

Inga kommentarer: