torsdag 19 februari 2009

VM-logga :-) Daminnebandy!!!!!

Jag har hittat loggan ;-)
Superfin tycker jag men min lilla systeryster och son (Skalman) är inte överens med mig. Lilla syster säger att det ser ut som en innabandyboll med en ordentlig spottsloska och Skalman var inte sen att hålla med!!!!
Skalman vill att det ska vara flammor som slickar bollen för att poängtera hur hett det kan gå till i daminnebandyn ;-) och lilla syster säger att hon förstår att det är jordgloben som omsluter innebandybollen men att det är så synd att bilden blir så missvisande.

Vad gäller tjej/dam innebandy så har jag reagerat på dessa 2 saker idag som jag läser om på http://www.belebarkarby.se/ hemsida för innebandy.
BBIF har återigen ansökt om att få köra ett större evennemang och även denna gång i Björkebyhallen. (Den som satt sin fot i den hallen vet att det är en av Stockholms läns skabbigaste hallar med mest publikhatande interiör)
Det som ändå värmer i hjärtat är att man valt att söka det för mittislutspelet för P95, P93 och P92 alltså kill/herrsidan medan man sökt om slutspelet för F93 och då ansökt om Viksjöhallen!!!

Att man prioriterat tjejerna under det här slutspelet visar att föreningen satsar på daminnebandyn även om åldersgruppen fortfarande räknas till ungdomsidrotten.
Visst är det så att många utav föreningens F93 tjejer även spelar i damlaget som dessutom är på väg att spela upp sig till div 2 under kommande säsong men det ger också signaler om att föreningen satsar på idrotten, oavsett kön.

På samma sidan kan man läsa om att BBIF herrjuniorer har säkrat spel i div 2 nästa år. Jag blir lite full i skratt måste jag säga. Detta A-lagssatsande som skulle ge möjlighet till utveckling av egna produkter är ett skämt!!!
Jasså, A-laget har lyckats så bra?

Inte vet jag hur man lägger upp serierna i mitticupen men en sak vet jag.
Jag vet att BBIF´s B-lag som spelar i HJ193A serien (betecknas med A i serien) har mött 2 klubbar som bara spelar med 1 lag i division 3 och 1 klubb som spelar med sitt (A)lag samt 3 klubbar som spelar med sina (B)lag och sist 2 klubbar som spelar med sina (C)lag.

Jag vet också att BBIF´s A-lag som spelar i HJ193B-serien har 2 klubbar som utgått (1 (D)lag och 1 (B)lag), 3 klubbar som bara spelar med 1 lag i divisionen och 2 klubbar som spelar med sitt (B)lag 1 klubb som spelar med sitt (C)lag och sist 1 klubb som spelar med sitt (E)lag!

Jag kan ha fel men av vilken anledning låter men ett HJB-lag spela som A-lag??? och låter A-laget speal som B-lag???
Som svar på frågan fick jag följande - A-lagssatsningen har betytt att HJ-A spelar både P92 serien, HJ193 serien och Juniorallsvenskan så de skulle inte hinna/orka spela i HJ193A.
Svimmelsvammel!!!!!!!
Man tänkte helt enkelt så, att om man mötte klubbarnas B/C/D/E-lag så skulle man enklare ta sig upp i division 2.
Idrottens utövande och lag/klubbkänslan till trots så har man lyckats att så splitt mellan klubbens Herrjuniorer! ( Läste just att ytterligare en spelare i den truppen valt att ta paus från innebandyn. 3 spelare har valt att lämna klubben helt).

Gör man samma på damsidan???? Nej på damsidan plockar man fritt mellan ungdomslagen och kör DJ samt damlagets serier utan att ta hänsyn till de damlagsspelare som har damlagsålder. Även det ett sätt att sanera bort icke önskvärda spelare.

Nåja, nu ska jag tömma diskmaskinen i alla fall :-)
Grattis till F93 (färdiga för SM-slutspel i Falun) som får spela sitt slutspel i en ordentlig hall som dessutom är publikvänlig vilket betyder att jag kommer sitta på läktaren och njuta av rolig innebandy den 5/4-09.

1 kommentar:

Lena sa...

Syster,nu har du en utmärkelse att hämta in hos mig :)