tisdag 24 februari 2009

Förlovning :-)

Härligt!
Tänk att vara 32 år gammal och fortfarande inte ha fått påbörja familjelivet. Nej, det finns inget som säger att man måste skaffa barn tidigt eller ens vara intresserad av att starta familj. Alla får göra som det känns bäst för en själv.
Vilket innebär att när jag själv var 32 hade jag 3 barn den äldsta 12 den yngsta 3.

3 hjärtegryn som i mångt och mycket är anledningen till att jag andas.
Jag är så otroligt tacksam för dessa 3 barn och att jag fått följa dem genom deras uppväxt till vuxna trevliga människor.
Varför då detta blogginlägg???
Jo, det är inte alla förunnat att få bestämma själva. Det är inte alla som blir gravida när de önskar det och det är inte alla förunnat att någonsin få uppleva glädjen med "egna" barn.
Men jag som har 3 egna underbara varrelser att njuta av kan med handen på hjärtat säga att det är lika lätt att älska barn som inte är mina egna som det är att älska mina egna.

Jag får då och då under helgerna hålla ett litet knyte som heter Teo uppe på Bredsands camping och denna lilla kille skulle jag gå i graven för. Det finns inget som snörper åt hjärtat så gott som ett leende från en aldeles ny liten människa. det värmer så gott i hjärtat.

Det var dagens reflektion över livsaltet och detta pga Kronprinsessan Viktorias startdag mot en egen familj med den man hon valt att dela sitt liv med :-)

Dagen till ära så ska jag nog bjuda familjen på semlor i kväll. Det är ju trots allt fettisdagen.

Inga kommentarer: