tisdag 3 februari 2009

Storsatsning på A-lag

är det sagt! För att kunna bygga BBIF herrlag av främst egna produkter :-)
Låter tokbra!!! Man blir liksom glad i kroppen på något sätt.

Är då det sagda ordet det som genomsyrar tänket och handlingen??
Inte vet jag, för jag har inte tillgång till snacket, funderingarna, bakomliggande diskusioner och motiveringar till handlingar.

Men visst kan det te sig lite konstigt om man som jag är novis och dessutom klubbpatriot utan insikt. Man tar in killar utifrån i truppen i stället för att titta på de killar som redan finns i klubben. Eller vill man indirekt tala om för de killarna att de inte håller måttet och borde lägga ner eller börja på korpnivå??????
Dessutom har man lyft upp minst 2 killar i A-truppen men när man tittar på matchstatestik så ser man snabbt att de finns där som bukfylla eller för att man ska kunna hävda att man har använt sig av egna produkter.

HJA-truppen i BBIF har 27 spelare, jag har räknat bort en som jag vet har slutat. ( ni kan se statestiken själva på deras lagsida www.lagsidan.se/bbifhja )
Av dessa är 4 målvakter.
Alltså har man 23 "gubbar" att laborera med men när man tittar på antal spelade matcher så inser man snabbt att något är väldigt, väldigt fel!
Antingen har man inte registrerat alla seriematcher eller så har man använt sig av spelare som inte finns med i truppen???!!!!
4 målvakter har tillsammans spelat 30 seriematcher men vissa killar har spelat 39. Vem stod i mål de där 9 matcherna som målvakterna inte stod???
Man har en trupp på 15 spelare som spelat mellan 17-39 matcher och resten ligger någonstans mellan 1-12 matcher. Alltså borde rimligtvis de resterande killarna tillhöra HJB??? För de får ju inte spela matcher utan används som bukfylla på träningarna. Visserligen med möjlighet att visa att de vill och kan platsa i spelartruppen men då måste de först putta undan 12 andra spelare och sedan trycka ut tränarnas egna söner, (varav endast 1 är egen produkt) som med all säkerhet är väldigt skickliga men som även borde lämna plats för andra att få visa vad de går för.

HJB-truppen har 17 spelare varav 2 målvakter och i den truppen så har alla spelat alla matcher förutsatt att de kunnat vara med. Målvakterna har pratat ihop sig om när och var men som tar vilken match.
Resultatet för HJB-truppen är ju inte lysande och inget för klubben att tapetsera väggarna med heller.
Det beror mest på att man spelar och tränar utan tränare eller närvarande tränare. Så i den truppen håller killarna nu själva på att styra upp truppen, träningarna, framtiden. Det är vad jag kallar mogna, ansvarsfulla, och innebandyintresserade killar.

HJA-truppens tränare som är betalda av klubben och därmed mina medlemspengar har inte visat sig på HJB-truppens träningar vid ett enda tillfälle under hela säsongen!!!!
Ska de inte visa lite intresse för vilka produkter som redan finns i klubben?????
Jag beundrar HJB-truppens killar som orkar fortsätta att jobba i motvind. De är några som går på innebandygymnasium och hela tiden utvecklas men de får aldrig möjligheten att visa det.

Nej, nu får dagens klagomur vara slut! Jag förstår inte ens själv varför jag lägger energi på det här och klubben?? Men jag har lovat mig själv att det ska bli slut på det till nästa säsong. Jag ska helt enkelt sluta vara småtokig helgalen innebandymorsa.

För som det ser ut nu så har ju klubben ändå slagit sönder glädjen med sporten hos mina "ungar".
Hjälmarna får lägga sig i djup dvala på vinden som ett kärt gammalt vykort från förr.
( PS! Tänk vad lite tvätt jag kommer att ha! ;-) )

Min blogg får helt enkelt byta nich och bli mer dagboksaktig om min vardag med tonårs/vuxna barn och förhoppningsvis barnbarn så småningom.

Inga kommentarer: