tisdag 19 maj 2009

18.00 och helt färdig =)

Inte för att jag är slut utan "bara" färdig ;)



Jag har traskat runt stora el-ljusspåret med hundarna och Skorpan (som mår bra idag) sett hur hela skogen håller på att explodera av liljekonvaljer i knopp, och fått den där sekundkänslan av total lycka!
Små sekunder av lycka är så värdefullt och inte alla människor förunnat alla dagar i veckan, så heller inte mig.
I dag fick jag njuta av den och det lever man på en bra stund.

Min lilla systeryster och jag pratades vid i morse och hon kommer ofta med tänkvärda ord och råd utan att lägga värderingar i dem. Hennes fråga löd
- vet du om att du ibland skriver om dina målvakter som att de är de enda målvakterna som är duktiga?
Efter en kort sekund av tänk så konstaterade jag att det är så.
Men jag menar inte att mina målvakter är de enda som är bra, jag menar att de är tillräckligt bra för att mäta sig med den konkurens de ställs mot.

Dessutom menar jag att det är så i dagsläget. Personligen tror jag inte att det kommer vara så inom några år. Jo, kanske med Skalman men frågan är med skorpan.
I vår förening har vi nämligen ett par målvakter som jag tror kommer att kunna konkurera med de bättre i dagens damelit.
Bara de får mogna i lugn och ro.
Speciellt namnet Deutgen tror jag kommer att vara ett namn som de flesta känner till och då inte bara för att det finns en zorro-Deutgen utan lillasyster i målet är redan riktigt vass och har mycket mer att ge.

Sedan kan jag se att det finns en hel del i befolkningen som inte kommer ihåg att jag ser nästan bara på målvakterna. Mycket av det jag skriver och säger tolkas utifrån att jag pratar lag/team vilket stämmer, men från en annan synvinkel.

Allt för många år har jag försökt få spelare, tränare och ledare att förstå en viktig sak där ute på planen - målvakten går på bollförare!
Andra får skära av passningslägen och minska ytorna så att målvakten kan fokusera på boll och bollförare. Det låter så enkel och alla säger att det gör man men inget stämmer med sanningen om man själv sätter sig i målet under en träning.
Det är då man förstår vad målvakten säger och menar.

Därav borde det vara obligatorisk att alla spelare ska göra en träning som målvakt under uppstarten inför varje säsong. ;)

Oj, systeryster nu fick du ett kort inlägg att bli hur långt som helst och dessutom handla om innebandy nu när säsongen ligger i träda och strax före uppstart =)

En annan rolig detalj som jag upptäckt idag är att svägerskan har hittat min blogg och dessutom lyckats kommenera ett inlägg!!! Bra jobbat Sanne, du kan om du bara inte är så feg jämt :)
Ska nog få igång en blogg från dig som jag kan länka till med tiden :)

Gubbarna fiskar och jag bloggar, skorpan kollar på tv (eller sover?) så nu ska jag lägga en passians och njuta av stillheten som infaller när en rastlös Kompis fiskar i stället för att vandra runt och prata, för att han inte har något jobb.

Inga kommentarer: