tisdag 19 maj 2009

Oj, vad händer?

Surfar in hos Fredde och upptäcker att kusinvitamin tydligen inte mår bra alls!!! :(
Astma, allergi och förkylning har slagit ut henne totalt.
Kom ner till mig i den stora staden gumman, här regnar det, så här är i alla fall lite lugnare med pollen ;)

I dag ska jag inte göra ett l-kla något. Eller så ska jag det men vägrar att bestämma exakt vad.
Jag känner inte för att göra något men jag vet att jag borde ordna en massa saker ändå ;)
Det är ju långhelg på intåg (om man har tagit ledigt på fredag) och då är det naturligtvis Bredsand som gäller för familjen Nygren, minus Skorpan som ska vara hemma med hundarna. Det är hundutställning i Enköping i helgen och campingen är fullbokad vilket innebär en hel massa hundar!
Jag hittar ingen bra anledning till att utsätta mina små gryn för den stress det skulle innebära för Sigge att träffa en massa hundar som han inte får leka med eller Fiffin för att behöva känna att hon måste vakta sitt revir.
De får alltså stanna hemma med Skorpan :)

Har ni läst hennes gästinlägg?????
Ni ser! Jag har rätt!
Skorpan är den underbaraste av underbara varelser här på jorden.
Jag har lovat henne att inte visa alla tokiga bilder som finns på henne när hon spexar men nu bjöd hon er på en själv =)
Men den som kallar mig för curlingmorsa den har fel!!!!
(Eller inte!) Jag curlar inte mina ungar jag hjälper bara till och stöttar upp dom ;)

Skalman ska göra del 2 av nationella proven i matte i dag och nerverna är som vanligt någon annan stans :(
Det är för sorgligt med dessa människor som får totalt hjärnstopp när de ska göra något på papper. Han kan det mesta i huvudet och får oftast till rätt svar men när det sedan ska ner på pappret om hur han tänkte och få dit alla små tecken på rätt ställe, ja då är det stopp!!! Det blir hebreiska eller nåt annat totalt oförstålig språk.
Men jag tröstar honom med att när han kommer hem så ska vi hämta hans legitimation som ligger färdig och väntar på honom på bankkontoret i Jakan :)
(är det att curla?)

Men jag ska börja med att hålla honom sällskap när han intar den kullinariska frukosten som består av 4 rostade mackor med ost och lika många glas Oboy.
Hm...inte direkt en bra frukost för en idrottande, plåtslagarstuderande 17-årig kille, men det enda jag kan få i honom utan världskrig och skolvägran :(
Han har alltid varit väldigt tjurig på mat den killen.

Har ni kollat in hos Elli, som sprang Göteborgsvarvet i lördags? På en riktigt bra tid dessutom!
Vilka tjejer! Det verkar som att alla som deltog från Surprice sprang på under 2.08!! Det är inte dåligt av tjejerna, flera av dem kom i mål före självaste Stefan Holm till och med =)
Tjejer Kan!!!!

Återkommer säkert senare men nu är det Skalman som står för mitt sällskap en stund.

Må gott och ta vara på dagen, tiden går fort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kusinvitamin, förlåt att du vart orolig, har uppdaterat om allt i bloggen, är helt slut, vi hörs sen :) Kram