måndag 4 maj 2009

Måååndag morgon......

Tvi, Usch och Fy!!!!
Jag borde vara lycklig och glad för ute faller ett stilla vårregn.
Men jag har ju som jag skrivit tidigare en kropp som lever sitt eget liv.
Efter att ha varit på bröllop i högklackade skor så gör den sig påmind på ett mindre trevligt sätt.

I dag åker dessutom Flisans mamma hem till Danmark - det var så j-kla kul att träffa henne igen. Hon var sig lik men ett antal kilo mindre. Konstigt, vi har inte träffats på hur många år som hellst (typ 18) och ändå kändes det som igår vi senast snackade skit med varandra.

Fiffin måste helt enkelt badas i dag, löpet är nästan slut och Sigge tycker så mycket om henne. Alltså finns det bara en sak att göra - Bada och schamponera henne så hon inte längre luktar så gott i hans lilla hanhundsvärld.

I kväll ska Herr Nygren och Skalman spela match igen, att de orkar! Men de har kul och jag hoppas naturligtvis på att de åter kommer hem med en vinst i bagaget.
Kul att se hur mycket Anders orkar med nu för tiden. I Lördags var det stuffa i flera timmar och i går var han med på långprommis med hundarna och i dag fotbollsmatch. Men i morgonkväll får han vackert ta det lugnt. Han är helt hysterisk på att röra kroppen och glömmer bort att det är bra att låta den vila ibland också.

Det skulle jag vilja tala om för Familjen Lundin också som har stormat runt och byggt 63 kvm altan i helgen!!!! Det är dessutom bara halva altanen som är klar.
Men jösses vad snyggt det blir!!
Avis ???
JA!!

I dag gör Skalman sin sista måndag i verkstan på Kista gymnasium.
Han har fått en praktikplats på ett av Stockholms läns absolut bästa plåtslagerier. Ternvalls Plåtslageri med anor som är över 100 år gammal.
Man kan läsa om företagets historia på deras hemsida (rekommenderar varmt för det är rolig läsning och en bit av Stockholms historia)
Tack Ternvalls! Det känns gott att han ska skolas av er.
Skalman säger själv att det känns väldigt stort att få en plats på ett företag som varit i branschen så länge och fortfarande är aktivt. På bröllopet träffade han en revisor som mycket väl kände till Ternvalls Plåtslageri trots att denne revisor bor i Uppsala :-) Så det är ett välrennomerat företag som ännu i dag drivs som familjeföretag.

Skorpan påminde mig just om att det är deklarationsdag i dag också. Tur att man har ungar som kan påminna om alla de där små viktiga händelserna i livet :-)
Jag tänkte på det i går men hade faktiskt glömt det i dag. Nu ska jag fixa det på en gång så jag ite hinner glömma bort det igen.
(Jag är ju inte världsbäst på att komma ihåg saker när kroppen inte vill vara med och leka livet)

1 kommentar:

Flisan sa...

Jag förstår vad jag har fått mina fina drag ifrån, det är ju bara att kolal på min underbara mamma, så vacker :) Verkligen jobbigt när hon åkte, önskar dom kunde stanna längre!!