onsdag 6 maj 2009

Design eller inte?

Kusinvitamin har en ny blogg med en ny design (Jättesnygg) och jag blir lite sugen på att göra om min design också.

Men eftersom att jag inte är särskilt duktig på sånt och jag dessutom inte lyckats förstå mig på det här med att skriva html-formler så avstår jag helt enkelt :-)

I går kväll lämnade vi de 3 "barnen" till sitt öde och åkte hem till min morbror (han som bor i Sverige) och tog en fika. De hade besök av hans barndomskamrat från Danmark som är i Sverige för att de var med på bröllopet.
Massa goda kakor hade de bakat och när vi beslöt oss för att åka hem var klockan redan 21.30 så någon riktig middag blev det inte ;-)

Herr Nygren har 4,5 timmar kvar av det dygn då de mäter hans blodtryck var 20:de minut under 1 dygn. Ska bli väldigt skönt när han kommer hem utan den där surrande apparaten. Just nu är han väldigt nöjd med sig själv. Han fick en förfrågan från BBIf som han skulle ta ställning till under helgen och efter att ha frågat mig om min åsikt och fått den så har han låtit beslutet mogna fram i lugn och ro.

Visserligen kommer vi säkert hamna i en del problemlösningssituationer under kommande säsong men eftersom jag vet att han gillar det han kommer att göra och att det dessutom innebär att han kan få vidareutveckla sina kunskaper i området så vet jag att det är värt besväret.

Många har genom åren frågat oss hur vi kan lägga så mycket tid och energi på våra barns sportintresse? Vi har lika många gånger frågat oss hur innebandyvärlden skulle se ut om alla föräldrar gjorde lika mycket för sina barns intressen som vi?
Svaret är igentligen väldigt enkelt.
Vi gör det för att det är vårt intresse också!
Att vi nu ser andra vägar där vi kan göra en insatts för sporten ger oss möjlighet att fortsätta vårt intresse även efter att våra barn inte längre är aktiva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.. hur går det för er med nå valptankar?? Vore så kul om ni skulle kunna ta en, då vet man att den får ett bra hem. :)
Kramar Linda

Elli sa...

Dina barn kommer tacka dig i framtiden (om de inte redan gjort det förstås) för att ni lagt så mycket tid på deras idrott. Man KAN lyckas utan föräldrar som stöttar, men det blir sjukt mycket svårare. Jag har turen att ha föräldrar som heller aldrig tröttnat på min sport.
Om du vill ha hjälp med design så säg till. Jag hjälper gärna!! Är inte superduktig, men lite kan jag allt =)
Sov gott, kram!

Flisan sa...

Hoppas ni hade det trevligt hos Papsen & co :)