onsdag 13 maj 2009

MojsKojsens historia.....

Jaha...då har den stunden kommit då man är totalt avslöjad!!!!

För många år sedan satt jag hemma ensam och var väldigt godissugen men hade inget godis hemma.
Jag tänkte att jag skulle tillverka havrebollar men eftersom vi inte hade så mycket margarin hemma så tog jag helt enkelt och hällde havregryn, socker och kakaopulver i en skål och rörde runt ordentligt med en gaffel. Sedan smälte jag bordsmargarin och hällde över grynblandningen. När jag smakade (något skeptisk) så upptäckte jag att det var tokgott! :)

När jag nästa gång var sugen på denna gourmeliknande sockerbomb så sa jag till min mamma att jag lärt mig ett recept på "nyttigt" godis i hemkunskapen i skolan.
När hon frågade vad det hette bar det sig inte bättre än att jag hävde ur mig att det heter MojsKojs !?! *ASG*

Min lillasyster ringde i går och frågade hur den egentliga historien bakom Mojskojs kom till och eftersom jag tror att alla mina gamla hemligheter sedan länge är avsjöjade så fick hon sanningen varefter hon skrattade och sa
- Mig har du lurat i alla år så nu har du något att blogga om :)
Men då sa jag att jag skulle få skäll av mamma, vilket inte systeryster tror.

Hon är nämligen säker på att även mamma än i dag tror att MojsKojs är en "nyttig" godisvariant som man lär sig i Svenska skolans hemkunskapsundervisning.

2 kommentarer:

Flisan sa...

Ha Ha, ja nu är du avslöjad :D

Fibrobruden sa...

Hej och tack för ditt inlägg! Jo, jag vet att "sakna ord" symptomet tillhör fibron, men tack i alla fall :) Ja, vem vet. Kanske jag orkar och vågar en vacker dag. Är bara så rädd att jag inte ska kunna få den lilla del jobb jag orkar om jag visar ansiktet utåt. Även om jag är beredd att kämpa för det! Sköt om dig!