fredag 8 maj 2009

Min kvällsutsikt


Det här kommer jag att sitta och titta på i kväll :-)

Skorpan och Båtsman sjösatte segelbåten förr förra helgen och nu ska årets premiärsegling ske. Slutdestinationen kommer att vara en del av min utsikt i kväll. (om de nu lyckas segla hela vägen i kväll)



Herr Nygren har nu tackat ja till att under nästa säsong följa BBIF´s Herrar från en annan vinkel. Tidigare år har det alltid varit som speaker i sekretariatet men nästa säsong blir det som materialare. En uppgift som han ser fram emot. Eftersom jag själv kommer att fortsätta som lagledare för Skalmans lag och med stor sannolikhet även tackar ja till AIK om de vill fortsätta ha mig i sekretariatet som protokollförare så kommer det säkert att bli en del krockar under säsongen.
Men vad gör det så länge vi tycker att det är kul? Allt brukar ju lösa sig till slut. Det handlar egentligen bara om att man får föra in alla uppdragstillfällen i almanackan och sedan se vilka dagar som det krockar. Sedan får man lösa dem efter bästa förmåga :-)
Det mest troliga är att AIK får låna mina tjänster om det inte krockar med Skalmans lag medan Anders får prioritera herrlaget.

Haha....många tror att nu när säsongen är avklarad så är det semester från sporten men som ni märker så sammanfattas nu säsongens för och nackdelar samtidigt som planeringen av nästa säsong ligger i startgropen. Det är alltid skönt att ha stolparna klara innan man öppnar famnen för sommaren och den riktiga semestern. Men ni som känner familjen Nygren vet ju redan att det brukar börja suga i innebandy tarmen strax efter midsommar och det verkar inte som att det blir annorlunda den här sommaren heller :-)

I dag har Skalman sin sista dag i Kista Gymnasium för årskurs 1. Från måndag morgon 07.00 till 16.15 är det arbetslivet på Ternvalls Plåtslageri som gäller måndag till fredag. Med ett par avbrott vid 2 tillfällen för nationella prov och 1 avbrott för lovdag, fredagen efter Kristihimmelfärdsdag. Den 5:e Juni ska han vara tillbaka för att vara med på skolavslutningen. Det är helt sjukt när man inser hur fort det här året har gått!!!
Nu är det bara 2 år kvar som jag har "barn" i skolan, sedan räknas de som vuxna och självförsörjande individer i samhället. "Barn" som jag är väldigt, väldigt stolt över!

Kompis, Skorpan och Skalman! Mamma och pappa är stolta över er som personer, individer och männsikor. Ni vet väl att ni är väldigt värdefulla??
Det är ni! Det värdefullaste och vackraste vi har.

1 kommentar:

Lena sa...

jaha, och hur länge ska vi se på utsikten och fundera om båtsman och Skorpan hann fram innan gryningen??.....ja ba undrar liksom :D