tisdag 26 maj 2009

Det måste vara den blonda kalufsen....

eller dialekten, kanske kombinationen eller helt enkelt personligheten.

Vad då?

Det finns ett gäng killar som jag inte kan säga nej till och sedan finns det en kille från Smålands skogar som inte heller går att neka.

Beslutet fanns bara ett telefonsamtal bort, ett samtal från Tias! =)

Jag blir så himla glad när det ringer och jag ser AIK/Mattias i dispayen.
Då vet jag att det blir lite surr om kaffe/stinkpinnar och hur man bäst njuter av livet för dagen. Lite innebandysnack och lite koll på hur killen mår och hur mycket han saknar mamma i Småland och matcherna med Oskarshamn och Nybro som känns väldigt intressanta om man lever på den breddgraden i världen. ;)

Sen vet man att frågan kommer - frågan som han redan vet svaret på men vägrar säkra innan han hört Mamma Nygrens röst uttala svaret i klartext.

Ja Tias, ja jag ska naturligtvis sitta kvar på min stol i AIK-sekretariatet! Du har rätt, jag kan inte missa dessa rafflande matcher in real life! Från bästa platsen i hallen med den snabbaste uppdateringen av domslut och de vassaste kommentarerna från utvisade spelare ska jag följa mitt AIK, genom nästa säsong också :)

Så nu vet ni allihopa att det kommer bli AIK-innebandy i bloggen till hösten.
Precis som jag sa, plastbollen är rund och ligger aldrig stilla.
Inte ens när det egentligen inte är säsong för innebandyhallen.

1 kommentar:

flisan sa...

Hej hej :) Va kul med party :) Tyvärr jobbar jag alla helger fram till midsommar, och då kanske vi ska ha firande med Trulsa och familj :) men det finns många andra dagar i bredsand :) Hihi imorgon hoppas jag bröllopsbilderna ligger i lådan :) Har pratat med Cecci! Ta hand om er, hörs snart! Kraaaaaaaam

ps såg du att fredde bloggat, han är annars dålig på att uppdatera elelr hur??!