tisdag 26 maj 2009

Bollen är rund.....


och det är avsluten också :)

I går tyckte jag att det var dax att lägga den lilla bollen på hyllan men det visade sig vara en total omöjlighet. Den rullar ner hela tiden =)

Herr Nygren var på uppstartsmöte med Bele Barkarby If´s herrlag och har (som han beslutade tidigare under våren) tagit rollen som massör och materialansvarig i föreningens herrlag. Det kommer kännas konstigt att åka till Viksjö sporthall utan att höra hans röst i högtalaren.
Ett tag funderade han på att kombinera de 2 sysslorna men efter moget övervägande och en hel del röster med avvikande åsikter här hemma så insåg han att han måste välja!
Så nu har vi valt (var och en efter eget huvud) vart vår huvudlojalitet ska ligga den kommande säsongen.
Herr Nygren har valt BBIF herrlag vilket betyder många träningskvällar och både hemma och bortamatcher.
Skalman har valt att stanna där han är i BBIF HJB.
Kompis kommer inte att hålla på med plastbollen alls. Jobbsök och livet går först. Men han stänger inte dörren för AIK-eventet.
Skorpan är ännu oklart. Väntar fortfarande på om hon får plats i damlags truppen men kör egen träning under väntan. Hon har dock valt att inte söka sig till en annan klubb utan bestämt sig för att det blir BBIF eller 100% på AIK-eventets VIP.
Sen var det bara mamma Nygren kvar som ännu inte tagit större beslut än att jag kommer vara kvar som lagledare för HJB-killarna. Dyka upp på träningarna ibland och fixa hemsidan och matchprotokollen. Det går verkligen INTE att släppa dessa killar!!!

Det finns många spännande uppgifter att titta vidare på.
AIK-Eventets sekretariat med Tias i spetsen
Dam-VM i Västerås
Skriva för innebandymagazinet eller Ladies Edition
Live-rapportera i IDA från alla matcher jag ser.
Ja till och med BBIF har ju en ledig plas i sekretariatet =)
Vad jag än bestämmer mig för så måste det vara med en nogrann övervägning av min egen fysiska kapacitet kontra vad jag får tillbaka av stimulans och livsglädje.

Jag konstaterade ju efter SM-finalen i Globen att det var överkurs för min kropp. Gärna Globen igen men INTE som publikvärd (!) då får man hitta en annan arbetsuppgift åt mig. Alltså gäller det också VM i December :)
Man ska veta sina begränsningar eller?? =)

Nej, nu får det vara nog!!!
Att ni inte tröttnar på att läsa min blog?
Jag säger hela tiden en sak och gör en annan. Men det går liksom inte att lägga den där lilla fula plastbollen med hål i på hyllan, det går inte!
Nu ska jag slänga in en målvaktsutrustning till i tvättmaskinen och hänga den på tork också, vem vet när någon av mina "kottar" får för sig att kränga på sig den igen och då kan den ju inte lukta gammal svett och snusk. Skalmans ska ju användas redan i morgon så den kommer återigen att landa i tvättmaskinen i övermorgon.
Ni ska se hur det ser ut hemma hos oss när alla utrustningar hänger på tork överallt :) Knäskydd, suspensoarer, magplattor, byxor och tröjor tillsammans med en hel massa handukar, svettband och pannband. En salig röra av grejer och olika galgar överallt =)
Men det är det värt!!!!!
Allt för en liten ful plastboll med hål i.

Inga kommentarer: