måndag 11 maj 2009

Måååndag morgon...... :-)


Kan någon ge mig en bra förklaring till varför jag alltid längtar till den här positionen varje måndag morgon????

Natten i nya bäddsoffan har varit kanon enligt mig medan Herr Nygren inte riktigt delar min åsikt. Jag somnade vid 22 och sov hela (!) natten utan att vakna av rygghugg eller värk en enda gång!!! Medan Herr Nygren inte somnade förrän vi 02.30.
Nåja, han kanske funderar på allt han har på G.
I dag ska han på 6 månaders kontroll efter operationen hos dietisten och han lär ju få en hel del skäll.
Man ska gå ner mycket i början och sedan ska det långsamt avta men herren i huset har ju roat sig med att tangera 100-strecket redan innan 6 månader hade gått.
Kul för honom men i längden måste han få stopp på viktminskningen.

Han måste fixa intyg från ögon speciallist för att få behålla körkortet och är man chaufför så är det ju lite viktigt att det inte blir några nerslag på det intyget.
Nästa vecka ska han på ny Gastro för att kolla om magsåret har läkt och sedan ska det väl vara lugnt för ett tag, hoppas vi.

Jag har precis skjutsat Skalman till praktikplatsen (det var inte helt omöjligt att få honom ur sovlådan) på första dagen för den här utbildningen.
Trots att jag bott i Skälby i 13 år så hade jag ingen aning om var Ternvalls Plåtslageri ligger men nu vet jag :-)
Skorpan kom i väg till jobbet som vanlig - hon är så van vid tidiga morgnar att hon vaknar tidigt även på helgerna. Som vi sagt till henne alla gånger hon funderat på varför pappa går upp klockan 7-7.30 på lördagsmorgnarna - Har man sovit längre än till 05.00 då har man haft sovmorgon :-)
Kompisen är arbetssökande även denna måndag så han sover fortfarande och eftersom jag gillar ensamtiden på morgonen så har jag inte tänkt väcka honom.




Jag håller på att sammanfattar mina tankar runt mina "barns" innebandy år och just nu så har jag ett låååångt inlägg som ligger som utkast i datorn. Jag får se om jag hinner klart med det under dagen för att sedan dela med mig av det.
Men idag har jag även tänkt att Fiffin äntligen ska bli badad så att jag kan trimma henne senare i veckan. Just nu är hon så långhårig och tovig så jag skäms när jag är ute med henne :-)

Ha en bra dag så länge mina vänner

2 kommentarer:

lise sa...

HEJ sat o läste för flera dagar o så att Flisan startat ny blogg men hittar henne inte, kan du länka mig dit så blir jag glad.
Här är allt bra o nu ses vi jo snart.
KRAMA alla från mig

Flisan sa...

Ha Ha, vilken mysig bild på de små liven, tack för trevligt sällskap =)