onsdag 27 maj 2009

Alla bollar är runda :)

Man skulle kanske kunna tro att det bara finns vita plastbollar med hål i vår värld men så är inte fallet.
Även bollar man sparkar har ett visst intresse i det Nygrenska huset.
Skalman och pappa Nygren spelar fotboll i SIL med Ramirent och dessutom så finns det ett visst intresse av allsvenskan i huset.

Familjen största problem är att vi inte är eniga om vilket klubblag som vinner Allsvenskan i år.
Pappa Nygren är inbiten Djurgårdare (gha)
Kompis härmar pappa Nygren (döh)
Skalman är övertygad om att Stockholms stolthet heter Hammarby (vilken planet är han född på?)
Skorpan har fått mamma Nygrens fina gener och intelligens :) Därmed är hon lika säker som jag...... AIK!

Jaja....vi vet! Titta i tabellen! Men det gör ingen skillnad. Har det varit AIK sedan 1972 så kommer det vara AIK till den dag jag inte längre andas.

I morgon är det den 28/5-09 och då möts AIK och Hammarby. Skalman laddar och har gjort det i flera dagar. Han ser fram emot att använda några timmar framför tv:n med mamma och Basil.
Han har redan börjat med sitt psykspel och hånflinar glatt när han pratar om machen. Själv tittar jag bara på honom och säger lugnt och sansat
- Ingen match är avgjord förrän slutsignalen gått, trots att fotbollen är en långsam och i mina ögen tråkig sport så är det fortfarande hela sanningen - matchen är inte avgjord förrän domaren blåst sista gången i visslan.

Vem som vinner morgondagens interna familjefight återstår att se men mitt hjärta slår vidare för AIK vilket resultatet än blir.

Jag tänker mycket på min stora systeryster ute på ön idag.
Hennes gubbe var med om en arbetsplats olycka i går och ligger nu på sjukhus i väntan på att få en korsett som ska hålla upp ryggen åt honom i väntan på att kotan ska läka ihop igen. Efter ett fall med stege så har han "bara" en kotfraktur!!!
Tack gode gud för det. Tänk om han brutit ryggen så att märgen skadats, då hade det kunnat sluta med förlamning och diverse andra tunga men.
Nu lär det inte hända så mycket på huset i år som de tänkt sig och Nyström lär få en lång oönskad sommarsemester. Hoppas bara att han snart får komma hem så man kan åka och hälsa på gubben. Krya på dig Nyström tänk på att du ska till Grekland i höst!

Inga kommentarer: