söndag 3 maj 2009

Så var det över.....

en del måsten som man måste och en del måsten som man vill.
Men oavsett vilket så har jag längtat efter att alla helgmåsten som varit de jag gillat nu är förbi = husvagnen varje helg utan att känna mig kluven :-)

I Torsdags fick jag ett telefonsamtal som jag tycker var innehållsrikt och klargörande. Förre säsongens tränare för BBIF´s damlag har tydligen fått fortsatt förtroende för kommande säsong. Okej, jag vet!
Säkert har det lästs mellan raderna att jag inte är överens med denne tränare i allt och alla situationer men det betyder ju inte att jag tycker han har fel i allt och alla situationer heller.

Hur som hellst så blev det ett bra samtal där vi i vissa situationer kunde konstatera att vi har olika åsikter (vilket tyder på att vi båda är vuxna och friska individer) och att vi i vissa situationer kan förstå varandras tankegångar.
Jag är fortfarande väldigt skeptiskt till att låta så unga tjejer spela i damlaget men kan också se vinningen i att de får fortsätta utvecklas i sin modersklubb och eftersom att modersklubben har mycket duktiga yngre spelare så kommer de att ha ett junior och damlag att se upp till - precis som jag har önskemål om.

Tränaren gjorde klart för mig att han inte kan garantera en plats i träningstruppen för Skorpan och där är vi inte överens.
Förutsättningen för att han ska ge henne en sådan plats är att man väljer att inte lyfta upp en 94:a målis!!!! Inte alls överens!!!
Om han ger henne en plats så är det under förutsättning att hon är medveten om att den bäste målisen för dagen är den målis som står!
Inga problem för mig - det hade jag själv valt som tränare!
Självklart skulle Skorpan i så fall få bevisa att hon vill ha platsen i målet och visa att hon har ork och vilja nog för att bevisa sin rätt till den platsen.

Nu går vi och väntar på vad hon ska ta för beslut och hur hon i så fall har tänkt sig att arbeta för att uppnå sitt mål. Eller är det så att hon faktiskt kommer att lägga hjälmen på hyllan???
En tjejs kropp som utför en mans yrke på dagtid påverkar naturligtvis hur mycket kroppen orkar utföra på träning, jag har själv varit lagledare för en kille som har samma yrke som Skorpan och han orkade inte fortsätta med innebandyn, kroppen tog helt enkelt för mycket stryk, liksom sömnen då det ofta är sena träningar för de "äldre" lagen. Därför är vi inte ense om att yrkesvalet inte spelar någon roll, jag och tränaren).
Ingen kropp orkar hur mycket som hellst men visst kan jag hålla med om att Skorpan kan göra mer än hon visat under säsongen. Alltså kan man konstatera att det finns en gråzon även inom idrottens väggar och det är kanske den många tränare missar när vinnarskallen tar över.

Inga kommentarer: