måndag 4 maj 2009

Make my monday ;-)

Haha....Ibland kan jag inte låta bli att le (skratta högt)
Jag anser att 99,99% av Svenska ungdomar är kloka, intelligenta varelser men sen finns den där lilla, lilla hundradelen som bevisar at det finns ingen regel utan undantag.
18-års gräns på krogen!?!
Nu finns den och därmed är det den gängse regel som gäller!
Rätt eller fel är helt oviktigt i sammanhanget, alla har sin egen åsikt men fortfarande är det den regel och lag som gäller.
Någon anser sig veta att man får vistas på krogen som 17-åring men inte inta alkoholhaltiga drycker men det är ju krogen som sagt att de har 18-årsgräns, bryter vakten den så har han ju inte utfört sitt arbete enligt de krav som hans/hennes arbetsgivare satt upp.

Ett kändisskap ska inte betyda att man slipper följa de regler och lagar som samhället har satt upp i demokratisk anda för allas vår skull.
Under 18 år - betyder inte att man får göra som man vill.
När man tror det och dessutom skriver i sin blogg om det så bevisar man bara för hela befolkningen att man inte har alla öl i backen eller alla hästar i stallet.

Därefter kan jag inte låta bli att fundera över min egen intelligenskvot *asg* När jag faktiskt orkar bry mig om att unga människor tycker att vuxna gör fel.
Speciellt inte när jag vet att de vuxna utfört sitt arbete och gjort det helt korrekt :-)

3 kommentarer:

Lena sa...

Du syrran! Du kan inte skriva ett sånt här inlägg utan att länka över till personen du skriver om.....man vill liksom bilda sig en egen uppfattning :)

Elli sa...

Hehe, jaa..håller med föregående person.. man blir lite nyfiken att läsa själv =) Iof så är det nog bara att chansa på någon av de bloggar som ligger överst på listorna för att hitta liknande inlägg =P
Hoppas du har haft en bra och solig helg, för det har iallafall jag.
Jo, en av anledningarna till att jag vill utbilda mig inom det är att jag själv känner att jag har fått för lite information. Det finns så mycket hysteri om att "äta mindre", men jag är väldigt nyfiken på hur man ska äta för att prestera så bra som möjligt. Det e synd att dina innebandy killar är så långt bort från göteborg, annars hade det ju vart toppen att ha dem som "provkaniner" =P Skiner solen i sthlm idag? Det gör den här, men det är inte alls lika varmt =/

mie sa...

Nu har jag gjort texten med länken fet så nu hoppas jag ni ser :-) Måste gå en kurs i hur jag ändrar färg på länktexten men det konstiga är att den har en annan färg på min skärm :-(