måndag 25 maj 2009

Måndag igen ! ? !

Okej, idag är det kanske ändå en okej måndag. Kontot fylls på och det finns en hel massa fina blommar man kan spendera påfyllningen med =)

I kväll ska Nygren på möte i Belehuset. Det ska bli spännande att se vad som kommer hända till hösten med allt.
Bele Barkarby IF Innebandy kommer att ha en ny sportchef inkvarterad och klar. Allas vår pärla Marcus Grapne kommer att vidga sin horisont och har hoppat på ett spännande projekt i en annan stad.
Men känner jag honom rätt så kommer han inte att klippa alla trådar med sin gamla förening. Däremot kommer vi som är kvar i föreningen att få bevisa att vi alla vill följa upp hans vidareutvecklade arbete efter tidigare arbetsmyror i föreningen.

Har också upptäckt att en annan pärla kommer hem till Bele Barkarby igen.
Robert Björklund!!! Välkommen hem!!
Den som sett Robban på planen förstår varför jag står med öppna armar och klappar händerna. En ung (91) kille men hjärta och spelsinne rättplacerat. Ett klipp i klubban som man inte ser alla dagar i veckan men kanske mest av allt är det hans ödmjukhet, humor och personlighet som tilltalar mig mest. Där har vi ett föräldrarpar som skapat en helt underbar kille.

Även Oscar Åsander kommer tillbaka till föreningen men det är en kille som jag inte haft någon direkt kontakt med tidigare så det är svårt att säga så mycket mer än att alla som sett honom och känner honom säger att där har vi en blivande "stor innebandy spelare" och det är alltid kul att han då vänder näsan hemåt till modersföreningen.

Båda killarna kommer att representera föreningen i herrlaget, vilket enligt mig är rätt placering för killar med ambitionen placerad på sin idrott. Lycka till killar och välkomna hem :)

Dessutom har jag läst mig till att man har tänkt sig att med större tydlighet lyfta upp Max Dyrhage i herrlaget och det är verkligen på tiden! ;)
Killen gästspelade förra säsongen och klarade det med god marginal. Max är kanske inte den största kroppen men han har en tyngpunkt som man inte blåser i kull hur som helst och dessutom är han ruskigt tålig. Spelsinne och en vilja av stål. Kul för dig Max! Kul för oss som tittar på era matcher!!

Jag har försökt leta lite info om damlaget men den fronten är väldigt tyst. Det kan finnas 2 anledningar till det.
1. Massor på gång men inget klart
2. Inga förändringar alls att rapportera.
I vilket fall som helst så ska jag nog sparka på styrelsen för vi har ju trots allt ett damlag som spelar i högre division än herrarna och då ska vi väl ändå använda den resursen för att profilera föreningen ännu bättre? ;)
Eller så ska jag skicka frågan till Bele-Jocke han kanske kan lägga in lite rolig läsning om damerna på Bele Barkarby´s hemsida.

Jag tror det är viktigt att föreningen inte glömmer bort damlaget nu. Man ska ta vara på chansen att visa upp föreningens förmåga att skapa bra, duktiga och trevliga innebandyspelare oavsett kön. Risken är stor att vi kommer att bli som många andra föreningar i landet. Man har herrlag som profileras men damlagen är egentligen de som levererar bäst. Se på Balrog tex. Deras herrlag spelar i SSL och var framme och nosade i kvartsfinalen trots en svag slutspelsplats medan deras damlag hela tiden ligat i toppen och fightats med den absoluta dameliten. Nog kan man profilera innebandyn bättre än man gjort i det fallet? Alltså önskar jag att Bele Barkarby IF ska gå i fronen för att framhäva det bästa man har. I det här fallet och just för dagen är det damlaget även om man gör en storsatssning på herr/juniorsidan.

Haha...när jag satt i förtältet i helgen och Skalman lyssnade på musik innebar det att det blev en liten darrande längtan till en INNEBANDYHALL =)
Redan innan säsongens avslutande träning börjar alltså innebandytarmen göra sig påmind denna märkliga innebandysäsong då AIK skrev in sig i historieböckerna och Niklas Jidhe ställde skorna på planen, Bele Barkarby IF spelade in damlaget i division 2 och mamma Nygren varit förbryllad och förbannad fler gånger än vanligt =)

Silly season har gått på högvarv och de roligaste förflyttningarna har skett på damsidan men det skrivs/pratas mest om herrsidans förflyttningar där det mest spännande som händer är Täby/Caperios nyförvärv och vem som ska klara av att fylla Niklas Jidhes plats.

Nu ska jag lägga den lilla vita plastbollen på hyllan och försöka förneka att den finns fram till Augusti (om det går).

Inga kommentarer: