fredag 6 mars 2009

Boring, boring, boring.....

tänkte jag de första 20 minuterna i Solnahallen.
Jag vet att det beror på att jag är AIK:are sedan mer än 35 år men det var inge kul att se!! Inget kul att skriva in det ena målet efter det andra till Caperios fördel.

När man sitter i ett sekreteriat så ska man ju visa sig opartisk och vara domarna behjälplig. Det är inte så lätt alla gånger. Inte när hjärtat klappar i tangotakt för det ena laget. Med ett VM och snart 10 års erfarenhet så har jag nog ganska bra koll på läget men jag får endå erkänna att man vid ett flertal tillfällen under matchen kunde läsa min personliga åsikt genom ansiktsutrycket.

När väl AIK fick lite ordning och reda efter att domarna hade tröttnat på Caperios täta kroppspel med utvisningar som följd så började målfesten att svänga åt andra hållet. AIK låg under med 0-5 och vände till seger 8-5. Efter att AIK´s målvakt (77)valt att lämna över buren till målvakt (1) som höll 0:an.

Nåväl, det slutade med en seger till AIK och jag gick hem och var nöjd med livet.
Ska bli skönt att följa AIK på slutspelsmatcherna.

Inga kommentarer: